CANELONS D'ESPINACS @SéniadeCasadó I BOLETS


Els canelons, per mi, són plat de festa. Sempre que els faig és diumenge o alguna festa assenyada...com ara la Festa Major, un aniversari o Nadal. 

Els que us porto avui són els meus primers canelons d'espinacs! Sí, sí...ho heu sentit bé! Els meus primers canelons d'espinacs! 
Us he de confessar que la majoria de vegades que he menjat canelons són els fets per la meva sogra i els que compro a la Carnisseria Nogales (són deliciosos, casolans). 

Vaig comprar espinacs ecològics en quantitat a la Tere de la Sénia de Casadó i vaig decidir preparar-ne uns amb espinacs amb les plaques de canelons Fadaic també ecològiques. Un bon duo! 


La preparació dels espinacs la vaig fer amb el meu TM6, una mica a ull. El resultat va ser...deliciós!!! 
Els vaig combinar amb bolets però també hagués pogut afegir uns daus de cansalada, unes panses o uns pinyons. Idees per les properes vegades! 

Vinga, us explico!!! 

INGREDIENTS (uns 14-16 canelons): 
  • 500g d'espinacs bullits, molt ben escorreguts
  • 60g de bolets deshidratats 
  • 100g de ceba 
  • 1 all 
  • 40g d'oli VE
  • Un polsim de pebre
  • Un polsim de nou moscada 
  • Un polsim de sal 
  • 1cdta rasa de postre de Maizena
  • 3 cullerades de llet (aprox.)
  • Salsa beixamel 
  • Formatge ratllat pel gratinat 
PREPARACIÓ: 
  1. Posem a hidratar els bolets amb aigua tèbia durant una bona estona (una hora abans aproximadament). Els escorrem molt bé i reservem. 
  2. Hidratem les plaques de canelons seguint les instruccions del fabricant. 
  3. Posem dins del got la ceba tallada a quarts, l'all i l'oli. Ho trossegem 3 segons/Vel.4. A continuació sofregim 6minuts/120º/Vel.1. 
  4. Tot seguit afegim els bolets hidratats i continuem sofregint 4 minuts/120º/Vel.1
  5. Incorporem els espinacs, la sal i el pebre i continuem la cocció 6 minuts/100º/Vel 1.
  6. Afegim la Maizena (la repartim bé, que no caigui tot al centre damunt de les ganivetes), un polsim de nou moscada i la llet i ho cuinem uns minuts més, uns 4minuts/100º/Vel.1. Ho posem en un bol i esperem a que es faci tevi per farcir els canelons. 
  7. Farcim els canelons i els col·loquem a la llanda de forn que tinguem preparada o en safates individuals.
  8. Escalfem el forn per gratinar els canelons.
  9. Preparem una salsa beixamel i cobrim els canelons amb ella. Empolvorem amb formatge ratllat i procedim a gratinar-los. 
Si els voleu preparar de manera tradicional heu de seguir els mateixos passos...trossejar ceba i all-sofregir vigilant que no es cremi la ceba-incorporar bolets i continuar sofregint-incorporar els espinacs i continuar la cocció-afegir Maizena i llet i continuar la cocció uns minuts més...vigilant tota l'estona que no s'enganxin i anar remenant. 

I ja està!!! Ja teniu uns canelons de festa que de ben segur agradaran als vostres familiars o convidats! 

Comentaris

  1. Jo tambè preparo els canelons el dies de festa, amb espinacs están bonissims.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Els dies de festa els faig de rostit però els d’espinacs m’encanten i amb bolets mmmmm

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!