CORONA DE COL-I-FLOR I AMETLLA AMB BACON I TOMÀQUETS CIREROLS


Avui us porto el gran descobriment del mes de novembre. Sí, sí...tal i com us ho dic. 

Em va tocar fer la classe del dijous al Facebook de la Delegació Thermomix de Tarragona i em van assignar aquesta corona, recepta de la revista de Nadal. Sorprenent!!!! 

Si us he de dir la veritat, no les tenia totes quan vaig veure que la base estava feta amb col-i-flor, formatge i ametlla. Per un altre costat, la fotografia era espectacular i les receptes de Cookidoo no fallen mai... Una vegada la vaig tenir feta i la vaig tastar...tots els dubtes es van esbair. Quina passada! 

Vaig fer un canvi a la base de la corona: no li vaig posar formatge. Si li hagués posat només hagués menjat jo...i del que es tracta és que tots els de casa poguem menjar el que cuinem. Crec que amb el formatge encara deu ser molt més bona! 

Tampoc no li vaig posar alfàbega fresca perquè no vaig trobar. Amb la deshidratada de potet també va quedar bé! 

És una combinació molt versàtil! La d'avui porta bacon però el podeu substituir per tonyina, bolets, pernil dolç, pernil salat, botifarra blanca, olives negres...pel que us vingui de gust i més us agradi! 

Vinga, us explico!! 

INGREDIENTS: 

  • 200g de ramets de col-i-flor tallades a trossets
  • 200g d'ametlla mòlta
  • 1 ou
  • 20g d'oli d'OVE
  • 1 polsim de sal
  • 1 polsim de pebre mòlt
  • 2 cdtes d'orenga
  • 4 cullerades de tomàquet fregit (millor si és casolà)
  • 125g de mozzarella
  • 100g de daus de bacon
  • 12 tomàquets cirerols
  • Un polsim d'alfàbega 
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a la màxima potència. 
  2. Preparem una llanda rodona de pizza i la cobrim amb paper d'enfornar. Reservem. 
  3. Posem dins del got la col-i-flor i triturem 10 segons/Vel.10. Si ho fem amb una picadora tipus 1,2,3 ho hem de fer fins que ens quedi tot ben desfet. 
  4. Afegim l'ametlla, l'ou, l'oli, la sal, el pebre i l'orenga. Ho barregem 10 segons/Vel.4. Amb l'ajuda de l'espàtula baixem els ingredients i tornem a repetir el pas anterior. 
  5. Aboquem la massa sobre la llanda que tenim preparada, ens muntem les mans oli i la repartim molt bé per tota la llanda. 
  6. Introduïm la llanda al forn, sobre la base i l'enfornem uns 7-10 minuts. Passat aquest temps la retirem. No apaguem el forn! 
  7. Mentrestant podem aprofitar per fer un tall en forma de creu als tomàquets cirerols. 
  8. Amb un cercle emplatador o un tallador de galetes de 12cm de diàmetre aprox. tallem el centre de la massa (així ens quedarà forma de corona). 
  9. Ja podeu repartir la tomaca fregida per tota la base de la corona, la mozzarella i els daus de bacon. Col·loqueu els cirerols amb el tall a la part de dalt i empolvoreu amb una mica d'alfàbega. 
  10. Torneu a enfornar-ho durant 7-10 minuts o fins que veieu que la mozzarella està ben fosa (i segons el vostre guts, evidentment). 
  11. Retirem del forn. Ho tallem a porcions i ja la tenim enllestida per degustar-la. 
Què us ha semblat? Oi que us venen ganes de fer-la? Us ho aconsello...repetireu! 

Les fotografies no són molt bones que diguéssim...quan es fa fosc toca fer-les amb la llum artificial i no tinc ni els estris ni els coneixements tècnics adequats per que em quedin bé. Què hi farem! 


Comentaris

  1. Mmmm, aquesta corona fa molt goig.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. La teva versió sense formatge és la que puc fer a casa heheh
    Té un aspecte impressionant.

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
  3. Deliciosa!!! el proper cop ho intentaré amb l'ametlla (que amb col-i-flor ja em faig les meves bases de piza, ;))Ptns

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!