Els meus primers POLVORONS #1llibre1recepta

Fa unes setmanes em van fer un regalasso. 

La meva filla em va dir "mare, la Núria m'donat un llibre per a tu. És un llibre de cuina antic". Quan el vaig veure vaig dir "aquest és mólt semblant a un que jo tinc mirat al Wallapop"...i efectivament, era el mateix però amb una coberta diferent i amb les lletres a la tapa de "Sección femenina de la FET i de las JONS". Em vaig posar a buscar informació i...tenia un tresor entre les mans! La 15a edició del Manual de Cocina (Recetario), de l'any 1965. En aquesta edició no hi consta el nom de la seva autora (ho van amagar durant anys les senyores de la Sección Femenina), la Sra. Ana María Herrera (en edicions actualitzades ja hi consta el seu nom). 


El vaig estar mirant i remirant, fullejant i fullejant fins que em vaig decidir en triar una recepta que fos de Nadal (en tinc més de triades!). I mira...en vaig decantar per la recepta de la pàgina 580, polvorones sevillanos. Mai abans havia fet polvorons i m'havia engrescat amb els mantecados, així que...decidit! 
He seguit la recepta fil per randa. L'únic canvi que he fet és substituir l'aiguardent (no en tinc) per orujo de Galícia i reduir la quantitat (per si de cas no sortia bé). 


Heu de tenir en compte que la recepta no es pot fer tota d'una tirada. Heu de torrar la farina i esperar a que refredi. Jo ho vaig fer així: un dia vaig torrar la farina, la vaig deixar refredar bé i al dia següent vaig fer els polvorons. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (per uns 36 polvorons)
  • 550g de farina d'ús comú
  • 250g de sagí
  • 100g de sucre
  • 3/4 de tassa de cafè d'aiguardent
  • 2 culleres de postres de canyella 
  • Sucre glass per empolvorar
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 180º. 
  2. Posem la farina a la llanda del forn ben escampada i la torrem durant 15 minuts. L'hem d'anar remenant de tant en tant. Una vegada està torrada, la retirem del forn i la deixem refredar. Reservem fins el dia següent (o fins que està freda). 
  3. Barregem la farina torrada amb la canyella. Reservem. 
  4. Preparem la massa dels polvorons: batem molt bé el sagí amb el sucre fins obtenir una una massa escumosa amb l'ajuda d'unes varetes o de l'amassadora amb l'accessori varetes. 
  5. Tot seguit, amb molta cura, afegim l'aiguardent. A continació a poc a poc (o podem fer amb les mans) anem incorporant la farina. Quan ho tenim ben amassat ho deixem reposar 20 minuts. 
  6. Escalfem el forn a 210º i preparem una llanda amb paper vegetal. Reservem. 
  7. Posem la massa sobre el pedrís de la cuina prèviament enfarinat i l'escampem fins deixar-la d'1,5cm aproximadament de gruix. Tallem els polvorons amb un tallador ovalat i els anem deixant a la llanda. 
  8. Enfornem els polvorons durant 10 minuts o fins que estiguin daurats i al tocar-los es desfacin. Vigileu no us torrin en excés! 
  9. Una vegada ha finalitzat el procés de cocció retirem la llanda del forn i els deixem refredar sense tocar-los. 
  10. Quan encara estiguin tebis els empolvorem generosament amb sucre glass. 
  11. Una vegada estiguin freds els podem embolicar amb paperets. 

Ja veureu com no tenen ni punt de comparació amb els de compra! Us agradaran moltíssim, n'estic convençuda! 

Des d'aquí vull agrair a la Núria Jerez Lluís que pensés en mi quan el llibre li va arribar a les mans. Moltes gràcies! 















Comentaris

  1. Un llibre de cuina sempre és molt bon regal!! I tenen una pinta brutals! Jo faig una recepta diferent, però el que està clar és que els POLVORONS són la meva perdició! Ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!