SOPA DE BRÒCOLI I AMETLLA @SéniadeCasadó

Fa fred, molt fred. No és cap cosa estranya, som a l'hivern i és el que ha de fer. I a qui no li ve de gust una sopa? Poques persones deu haver a qui no agradin les sopes! 

Tenia ganes de provar una sopa diferent i vaig anar a la meva biblioteca de cuina. De seguida vaig trobar el que buscava...un llibret de dimensions reduïdes titulat 200 SOPAS Y CALDOS, de l'Editorial Blume. Quan vaig arribar a la pàgina 26 no vaig continuar...tenia bròcoli i cebes de la Sénia de Casadó, per tant, recepta triada. 

He adaptat una mica les quantitats al meu gust i  el procediment al meu Thermomix. Encara que us pugui sembla estrany el bròcoli és molt bo tant en cremes com en sopes! Almenys, a mi, m'agrada molt. 

Ha estat la primera vegada que m'he posat una cullerada de iogurt natural a la sopa (ho suggeria la recepta) i...sabeu que m'ha agradat moltíssim? M'he sorprés molt gratament!

Vinga, us explico!

INGREDIENTS: 

  • 30g d'oli d'OVE
  • 2 cebes petites tallades a quarts
  • 1 bròcoli mitjà tallat 
  • 40g d'ametlla mòlta
  • 900g aprox. de brou suau de pollastre o de verdures 
  • 150g de llet desnatada 
  • iogurt natural (opcional)
  • Sal
  • Un polsim de pebre mòlt 
  • Ametlla torrada o fregida laminada 
PREPARACIÓ: 
  1. Posem dins del got la ceba i l'oli. Ho trossegem 3 segons/Vel.5 i a continuació ho sofregim 5minuts/120º/Vel.1. 
  2. Incorporem el bròcoli tallat petit (en branquetes) i continuem sofregint 3mint/120º/Vel.1. 
  3. Finalitzat el sofregit afegim l'ametlla mòlta, un polsim de sal, el brou i el pebre mòlt. Ho fem coure uns 20minuts/100º/Vel.1. 
  4. Una vegada finalitzada la cocció incorporem la llet i ho triturem 1min./Vel.progressiva 5-10. 
  5. En el moment de presentar la sopa hi posem una cullerada de iogurt (opcional) i l'ametlla laminada per sobre. 
Us la recomano...és molt suau i molt fina! 



Comentaris

  1. Totalment addicte a les cremes, però a les de verdures mai els hi poso brou de pollastre ni de verdures, sempre aigua!!! Algun dia ho provaré... ptnts

    ResponElimina
  2. L'he fet per sopar, i era boníssima!..., la repetiré, gràcies...

    ResponElimina
  3. Una cremeta de verdures cada vedpre per sopar! Amb tu tenim la varietat assegurada😍

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!