SOPA DE CARXOFA I BOLETS #1llibre1recepta

 



Començo la setmana amb la recepta de l'última sopa que he provat. Quin gran descobriment!!! 
Us explico d'on ha sortit: fa unes setmanes em vaig comprar un llibre que feia temps que tenia en llista d'espera (en tinc molts!!!), el llibre SOPES de la Fundació Alícia. No volia només un receptari sinó un llibre amb el que aprendre i descobrir tot un món, el de les sopes. 


A la primera que li vaig posar l'ull i és a la que m'ha inspirat a fer la que jo us presento...la de bolets i carxofes. Li he modificat una mica les proporcions, he utilitzat oli d'oliva en compte de mantega i no li he posat formatge cremós. La meva no està feta amb bolets frescos, sinó amb bolets deshidratats que compro a Oliva Supermercats. 
El resultat em va encantar! Moltíssim!!! Com tantes altres que he anat provant aquest hivern, ha arribat per quedar-se. 

La recepta l'he adaptat a Thermomix però com en altres ocasions faig, la intento descriure perquè també tingueu el pas a pas de com fer-la de manera tradicional. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (4 racions): 
  • 5 carxofes 
  • 2 potets de bolets deshidratats (30g)
  • 2 porros petits 
  • Suc de llimona (pel remull de les carxofes) 
  • Oli d'OVE, uns 30g aprox 
  • 1,2l d'aigua aprox. 
  • Un polsim de sal
  • Un polsim de pebre mòlt 
PREPARACIÓ: 

1.Posem a hidratar els bolets en un bol amb aigua tèbia. Reservem. Hem de tenir en compte que ens de guardar uns poquets per la decoració final del plat. 

2.Netegem les carxofes i les tallem a quarts. Les anem dipositant en un bol amb aigua freda i suc de llimona. Ens reservem una per fer tallar-la més petita i després utilitzar-la per la presentació final del plat. Tallem el porro a rodanxes.

3.Posem dins del got del Thermomix les rodanxes de porro i l'oli i ho trossegem 4segons/Vel.5. A continuació ho sofregim durant 8minuts a 120º/Vel.1. Incorporem les carxofes i els bolets  ho sofregim durant uns 5 minuts més a la mateixa temperatura i velocitat. 

4.Ho cobrim amb l'aigua, ho salpebrem i ho fem coure durant uns 25minuts/100º/Vel.1 

5.Una vegada ha finalitzat el temps de cocció, ho triturem durant 1min./Velocitat progressiva 5-10. 

6.En una paella posem a escalfar una mica d'oli i daurem els bolets i la carxofa que hem reservat tallada més petita. 

7.Presentem el plat amb les xips de carxofa i els bolets al centre. 

I ara ja només ens queda que xalar de valent. Creieu que sí xalareu?  



Comentaris

  1. Realment per xalar de valent com dius tu!!!!
    Tinc uns quants bolets al congelador...em sembla que ja tenen destí☺️

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. M'encanten les sopes/cremes! Aprofitem, que aviat començaran les de primavera! Amb carxofes ideal! Petonàs

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!