MOSSETS DE XOCOLATA AMB KUMQUATS CONFITATS @Cuinema6mans

 


Gastronòmicament o culinàriament parlant podria dir que he fet el gran descobriment del que portem d'any 2021: els kumquats! 
I gràcies a qui ho he fet? A les meves companyes blogueres ganxetes! Tantes vegades els he degut dir que "no els he tastat mai" que la Glòria em va enviar una capseta amb kumquats de Riudoms per a que els provés. Quina cosa bona! Us ho dic de veritat! 


Ara que l'única que faltava ja havia descobert els kumquats vam pensar en fer un @Cuinema6mans. Vam plantejar altres opcions i al final ens vam quedar aquesta. Tot i així, aquesta vegada vam fer un petit canvi: l'ingredient és comú però cadascuna cuina el que li vagi de gust.

Així que jo em vaig posar a buscar...i de seguida vaig trobar el que volia. Com la combinació xocolata+taronja m'agrada moltíssim vaig pensar que la de xocolata+kumquat també. I, mira, ho vaig encertar! 
La recepta és molt senzilla. Jo l'he fet amb Thermomix i també us ho explico com fer-ho manualment. És de Cookidoo, però jo he variat una mica el procediment. Al final, he posat un toc de pebre i ha quedat...deliciós! 


El que més feina dona és confitar els kumquats perquè desfer la xocolata en té ben poca. Ho vaig fer d'un dia per l'altre: un dia vaig confitar kumquats i al següent vaig fer els mossets. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 15-18 kumquats tallats en rodanxetes molt petites.
  • 150g de sucre
  • 40g d'aigua
  • 250g de xocolata fondant amb 50% (o més, al vostre gust) tallada en trossos o perles.  
  • Pebre mòlt (opcional) 
PREPARACIÓ: 

1. Primer hem de confitar els kumquats. Els hem de netejar molt bé, treure les llavors i tallar a rodanxetes molt fines. 

2. Posem dins del got els kumquats, el sucre i l'aigua i programem 20min/100º/gir invers/vel.cullera.// Si ho fem manualment, hem de posar aigua, sucre i kumquats en un cassó, portar-ho a ebullició i després mantenir la cocció suau durant uns 20-25 minuts (anar remenant). 

3. Una vegada els kumquats estan confitats, els colem amb un colador i els deixem escórrer una bona estona fins que estan freds. Després els passem a paper vegetal de forn per que s'assequin una mica. Ho deixem reposar fins l'endemà. 

4. Preparem un full de paper vegetal per els muntets de xocolata. 

5. Ara és el moment de treballar la xocolata, de desfer-la al bany maria o al microones. Amb el Thermomix ho fem així: posem la xocolata al got i la trossegem 10 segons/Vel.7. L'aboquem a un bol i resevem. Posem dins del got 180g de la xocolata que tenim reservada i la fonem 3min/50º/Vel.2. Afegim la xocolata restant i barregem 2 min/Vel.2. 

6. Amb l'ajuda d'una cullera anem fent petits muntets de xocolata i repartim els kumquats confitats. Si voleu, per donar-li un toc més especial, els podeu empolvorar amb pebre. Ho deixem solidificar i...ja ho tenim enllestit! 

Oi que no és gens complicat? El toc del pebre ja veure que bo és!! 
Ara us animo a que visiteu les propostes de la Glòria No tot són postres a la cuina i la Marta Padenous. Ja veureu quines receptes!


Comentaris

  1. Gens complicat! I boníssim!!!!
    La sal i el pebre a la xocolata li donen un puntet que m'agrada moltíssim.

    Visca el @Cuinema6mans!

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tot i que no el poguem fer presencial...sí, visca el @Cuinema6mans!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. El cítric i la xocolata és èxit assegurat! T’han quedat de luxe ! Ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!