AMANIDA D'ARRÒS INTEGRAL AMB MAÇANA, PANSES I NOUS

 



Quan arriba el final d'una estació de l'any sembla que tenim pressa per canviar els plats que cuinem, oi? 
Tot i a que a mi em continuen venint de gust les sopes i cremes ja he començat a preparar alguna amanida (no posada a la nevera per que no estigui excessivament freda). 

L'última que he preparat és la que avui us presento. La idea la vaig agafar de Cookidoo i jo li vaig fer alguns canvis. 


Vaig utilitzar arròs integral, una varietat que m'agrada força per fer amanides juntament amb l'arròs basmati. A l'hora de la cocció heu de tenir en compte que com necessitem més temps haurem de posar més aigua degut a que hi ha més evaporació. Seguiu les recomanacions del fabricant/productor a l'hora de calcular el temps de cocció. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (4p aprox): 
  • 300g d'arròs integral
  • 1l i 1/4 d'aigua
  • Un rajolí d'oli OVE
  • Sal 
  • 50 ml d'OVE aprox.
  • 1 cda de mel 
  • 2-3 cullerades vinagre balsàmic (al gust) 
  • 5 nous trossejades 
  • 20g de panses 
  • 1 maçana o 1 pera 
  • 2 tomàquets pera o tomàquets cirerols 
  • 100g de dauets de pernil salat (o de pernil dolç, el que preferiu)

PREPARACIÓ: 

1. Cocció de l'arròs: el fem coure en una cassola amb un rajolí d'oli i sal. Jo el vaig tenir uns 35-40 minuts. 

2. Mentrestant preparem la vinagreta: en un bol barregem la mel i el vinagre balsàmic fins que estan ben integrats. A continuació incorporem les nous i les panses. Reservem. 

3. Una vegada ha finalitzat la cocció de l'arròs l'escorrem i el rentem sota l'aixeta amb aigua freda. El deixem escórrer i el posem en una safata o bol. 

4. Trossegem la tomaca i la maçana a daus petits i l'afegim a l'arròs. Incorporem els daus de pernil salat i la vinagreta. Ho barregem molt bé i ho servim. 

Què us ha semblat? Si us animeu a provar-la desitjo que us agradi! 





Comentaris

  1. Ves si m’ha agradat que ja tinc dinar per demà!

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Una amanida molt, però que molt gustosa.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  3. m'ha recordat l'amanida de bròquil!!! Ptnts

    ResponElimina
  4. Que delicia de arroz, la miel y el balsamico van genial juntos y mas junto a la manzana y jamon, me encanta tu ensalada!
    Besos

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!