AMANIDA DE FIGUES I GANYIMS #OlivaSupermercats

Som en plena temporada de figues i ho hem d'aprofitar. A més a més m'agrada dir que és una fruita molt nostra...molt mediterrània, molt del nostre final d'estiu, molt del nostre "terreno" i ho hem de potenciar. A Oliva Supermercats de Móra d'Ebre les que tenen són de Benissanet, del poble del costat...així que més Km0 no poden ser! 

És una de les fruites que té més calories i per això no hem d'abusar. Per un atre costat, és rica en minerals i fibra. És com amb tot, amb mesura i coneixement no hi ha problema. 

Amb les figues m'està passant com en altres aliments i espècies...cada vegada m'agrada més. Fins ara era una fruita que "ni sí, ni no" però ara, la veritat, és que trobo que m'agrada força. M'encanten combinades amb altres aliments que contrasten, com ara el foie o el pernil. Avui les he combinat per primera vegada amb ganyims i també m'ha agradat moltíssim. 

Per aquesta setmana us preparo dues receptes am figues, l'amanida que us presento avui i una altra que la tindreu demà. Quasi que podríem dir que és una setmana temàtica! 

Als ingredients no us poso quantitat perquè ho deixo a les vostres mans. Són ingredients que tot depenent de si us agraden molt o moltíssim podeu variar la quantitat i/o proporció. Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • Canonges i ruca (o enciam) 
  • Figues tallades en quatre parts 
  • Ganyims 
  • Vinagreta: oli d'OVE, vinagre balsàmic, mel, sal i pebre mòlt 
PREPARACIÓ: 
1. Prepareu la vinagreta barrejant molt bé els seus ingredients. 

2. Disposeu en un plat o safata els canonges i la ruca (o l'enciam). Repartiu els ganyims i les figues de manera que quedin bé estèticament.

3. Repartiu la vinagreta per tota l'amanida i serviu. 

Què us ha semblat l'amanida? Oi que és ben senzilla? Desitjo que us hagi agradat i que us animeu a preparar-la a casa vostra. 


Comentaris

  1. Hola Olga!
    Jo ho intento, però segueixo amb una mala relació amb les figues!
    Però estic segura que a casa aquesta recepta teva agradarà força😍

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. M’encnaten les amanides amb figues! I aquesta amb ganyims un punt extra!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!