ARRÒS A LA MILANESA

 


Aquests últims dies de calor ha costat una mica posar-se als fogons...almenys a mi m'ha passat. Pel que fa a les menjades, només m'ha vingut de gust preparar plats freds i lleugers. Em penso que no he estat l'única a qui li ha passat, oi? 

Em venia de gust preparar un arròs però que no fos molt fort ni carregat. És per això que em vaig decidir pel que us presento avui...arròs a la milanesa. Per fer-lo he seguit una recepta de la Carme Ruscalleda. He fet alguns canvis en els ingredients: al sofregit ella hi posa vermut blanc i jo li he posat vi blanc (perquè no en tenia), el formatge que he utilitzat no és parmesà, és curat d'ovella del nostre país i no hi he posat mantega, he utilitzat tot oli d'OVE. 

La recepta és la meva aportació a la publicació mensual Un cop d'ull de Tortosa. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (4p): 

  • 400g d'arròs rodó 
  • Oli d'oliva VE
  • 200g de ceba picada molt fina
  • 50g de pebrot trossejat petitet
  • Uns brins de safrà
  • 50g de vi blanc 
  • 100g de pernil salat en daus petitets
  • 40g de formatge curat d'ovella (o si ho preferiu, parmesà)
  • 1 carabassó tallat a daus petits 
  • 1,5l d'aigua 
  • Sal
  • Un polsim de pebre 
PREPARACIÓ: 

1.- En una paella o cassola posem oli a escalfar i fem el sofregit de la ceba a foc molt suau, lentament fins que està ben cuita. A banda, posem a escalfar l'aigua. 

2.- Tot seguit incorporem el pebrot i el sofregim durant uns cinc minuts. Passat aquest temps afegim el vi blanc i i ho fem reduir del tot. 


3.- Ara és el moment d'afegir el pernil, el safrà i l'arròs. Ho remenem molt bé i sofregim durant uns minuts. Ho salpebrem. 

4.- Aboquem l'aigua ben calenta a la cassola o paella, esperem a que torni a bullir i fem coure l'arròs a foc mitjà durant uns 10 minuts. 

5.- Ara és el moment d'incorporar el formatge ratllat i els daus de carabassó (queden "al dente"). Rectifiquem de sal i fem coure l'arròs durant uns 3-5 minuts més. 

6.- Una vegada ha finalitzat el temps de la cocció de l'arròs el deixem reposar durant uns minuts tapat amb un drap. Ho servim. 

Què us ha semblat? Oi que és un plat ben atractiu? 
A mi em va agradar moltíssim! Si el tasteu vosaltres ja em direu que us sembla! 




 


Comentaris

  1. Un arròs per llepar-se els dits.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Holaaaaa!!!!!
    Em començo a posar al dia... quina feinada has fet aquest estiu!

    Amb vermut i un d'aquells formatges que tan m'agraden i que ara tu ja coneixes pot quedar boníssim.

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!