COC DE CARABASSA AL VAPOR I ESPÈCIES




Ja sabeu que soc una apassionada dels motlles Nordic Ware. M'agraden moltíssim i tinc una bona col·lecció. Són les meves joies! 
Va arribar un moment a la meva vida que vaig deixar de comprar-me anells i arracades per comprar motlles...Sí, sí, així va ser! 


No puc decidir quin m'agrada més de tots perquè tots m'agraden moltíssim...però aquest motlle de tardor, el Pumkin Loaf és una preciositat. Desemmotllat queda com una obra d'art. 
La recepta que us porto avui la vaig fer amb aquest motlle i vaig seguir la fòrmula de Bea del bloc I Love Bundt Cakes: coc de carabassa i espècies. 

Respecte a la recepta original vaig fer uns petits canvis: carabassa cuita al vapor en compte de al forn, reducció d'una miqueta de sucre, iogurt grec en compte de buttermilk i afegir una mica de pasta de vainilla. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 250g de farina d'ús comú
  • 120g de sucre
  • 125 ml d'oli de gira-sol 
  • 3 ous L 
  • 190g de carabassa cuita al vapor (freda)
  • 1 iogurt grec natural 
  • 2 cdtes de postres d'espècies alsacianes (canyella, clau, pebre, gingebre, cardamom, nous moscada, anís verd.¡ ...) o canyella al vostre gust
  • 1cdta d'impulsor químic Royal 
  • 1/2 cdta de sal 
  • 1 cdta de postres de pasta de vainilla 
PREPARACIÓ: 

1.Escalfem el forn a 180º i preparem el motlle amb spray desemmotllant. Reservem. 

2. Tamissem la farina, la sal i l'impulsor. Retirem a un bol i reservem. 

3. Posem dins del got de l'amassadora els ous i el sucre. Els batem molt bé amb les varetes (fins que ens blanquegen). 

4. Tot seguit incorporem l'oli, molt poquet a poquet a raig. Quan acabem d'incorporar-lo, canviem les varetes a l'accessori pala. Incorporem la carabassa i ho barregem a velocitat baixa. 

5. A continuació hem d'incorporar la farina tamissada amb sal/impulsor i el iogurt. Ho farem en tandes: farina-iogurt-farina-iogurt-farina. Vigilem en no barrejar-ho en excés.

6. Una vegada tenim la massa enllestida l'aboquem al motlle. Fem uns copets sobre el pedrís i enfornem durant uns 50 minuts a 180º o fins que el testador ens surt net. 

7. Finalitzada la cocció, deixem reposar el coc dins del motlle durant uns 10 minuts aproximadament. Per finalitzar, el deixeu refredar sobre una reixeta. 

I ja està! Ara només ens queda gaudir-lo i si el compartim...millor! 
Aquesta vegada no us puc ensenyar imatge del tall perquè no vaig recordar en fer la foto! 







 

Comentaris

  1. S’intueix un coc càlid, tendre, esponjós… m’agrada!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Quant que m'agraden les receptes de carabassa. Tradició familiar i gust. Per això, el teu coc, m'encanta. Besets.

    ResponElimina
  3. Té una pinta bonissima el coc de carabassa, guardo la recepta per fer-la més tard.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!