CASETA DEL GINGERBREAD MAN DE GINGEBRE I XOCOLATA


Amb aquesta recepta estreno el meu últim llibre de receptes de bundts (120 receptes!) que vaig comprar fa unes setmanes, Bundt de Melanie Johson
És en anglès, però això no em va fer enrere a l'hora de triar-lo (a nivell escrit em defenso força bé). Era una gran temptació! 

Volia preparar un bundt nadalenc per portar al taller de Nadal de Groc Espai d'Art de Móra d'Ebre i volia que fos una mica especial. 

A l'hora de triar recepta, vaig anar a la secció de bundts per celebracions. Vaig veure que hi havia una per al motlle Gingerbread House, un dels motlles més preciosos de Nordic Ware. 


L'ingredient a destacar de la recepta és el gingebre; ens el demana en dos versions, espècies i confitat. Jo només vaig posar l'espècie. Dels altres ingredients, vaig reduir una miqueta de sucre i al no posar gingebre confitat vaig augmentar quantitat de perles de xocolata. 

Vinga, us l'explico! 

INGREDIENTS:
  • 325g de mantega a temperatura ambient
  • 200g de sucre blanc
  • 100g de sucre moré 
  • 4 ous L
  • 1 cullerada de pasta de vainilla
  • 2cdts de cafè de gingebre en pols 
  • 1 polsim de sal 
  • 350g de farina d'ús comú
  • 1cdta de postres d'impulsor químic 
  • 185g de perles de xocolata 
  • Sucre glass per decorar 
PREPARACIÓ: 

1. Escalfem el forn a 180º i preparem el motlle amb spray desemmotllant. Reservem. 

2. Tamissem la farina, la sal, el gingebre i el Royal. Retirem a un bol i reservem. 

3. Batem la mantega amb el sucre (amb la KA, amb accessori pala a velocitat 4) fins que estigui ben cremosa. 

4. Baixem la velocitat a la posició 1 i afegim els ous i la vainilla. Ho hem de fer d'un en un i tenint en compte que no hem d'incorporar un fins que l'anterior no està ben incorporat a la massa. 

5. Incorporem la farina tamissada. 

6. Una vegada està tot ben barrejat, afegim les perles de xocolata. Acabem de barrejar-ho tot amb una espàtula.                    

7. Aboquem la massa al motlle. Fem uns cops damunt el pedrís de la cuina i allisem la superfície amb l'espàtula. Veureu que és una massa força densa.        

8. Enfornem durant uns 50 minuts o fins que el testador surti net. Traiem el motlle del forn i el deixem reposar durant uns 10 minuts. Desemmotllem el bundt i el deixem refredar damunt una reixeta.  

9. Abans de presentar-lo, l'empolvorem amb sucre. 

I ja està! Preparat per gaudir-lo!     



Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!