GROGUILLO DE RAP #1llibre1recepta


Fa mesos que vaig comprar el llibre de receptes tradicionals La Cuina dels Pescadors de la Costa Daurada, de David Solé i Torné (Editorial Farell). Fins fa unes setmanes no el vaig estrenar. 


A Instagram hi ha un compte que anima a publicar receptes tradicionals tots el dimecres (Miércoles Tradicionales) i de tant en tan m'apunto al repte.

Aquest llibre va ser font d'inspiració i d'aprenentatge! Buscava una recepta senzilla per cuinar unes cuetes de rap i la vaig trobar. 
Si voleu que us digui la veritat, em vaig decidir per ella perquè em va cridar l'atenció el nom i pel fet que no havia sentit parlar mai d'ella. 

A la secció de les receptes de suquets apareixen l'all cremat, l'all i pebre, el suquet calero, el romesco, l'asmarris (també el desconec, em queda pendent cuinar-lo) i el groguillo. 
L'autor recomana que el groguillo es faci amb peix blanc; els peixos que són ideals són el llenguado i la rajada. 
Jo el vaig fer amb rap i va quedar molt però que molt bo. Vaig seguir fil per randa la recepta excepte que vaig utilitzar la meitat de l'all i que vaig canviar la manera de tallar la ceba: la recepta ens diu "picada" i jo la vaig fer trossejada ben petita. 
Com passa a la majoria de les receptes tradicionals...les quantitats són aproximades. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS:
  • 1 ceba grossa 
  • 1 all picat 
  • 1 fulla de llorer
  • Uns brins de safrà (generosos)
  • 1 cdta de postres de farina 
  • 1 raig de vi blanc (garnatxa blanca de la Terra Alta)
  • 1 got de brou de peix (aprox.)
  • Oli d'OVE 
  • Sal 
  • 6 cuetes de rap petites salpebrades
PREPARACIÓ: 

1. En una cassola posem a escalfar un raig ben generós d'OVE. Sofregim suaument la ceba. Quan veiem que la ceba comença a canviar de color, incorporem l'all picat i la fulla de llorer. 

2. Quan veiem que la ceba està ben sofregida, afegim el safrà i la farina. Ràpidament ho remenem molt bé,  incorporem el vi i fem que redueixi. 

3. Una vegada ha reduït el vi incorporem el brou. A continuació, el peix. Continuem la cocció fins que veiem que el peix està cuit (no molta estona!). 

I ja està! Ja ho tenim! Un plat de peix tradicional de la nostra estimada Costa Daurada 




 

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!