ARRÒS, COL I FESOLS...A LA MEVA MANERA

 


Avui us porto una recepta tradicional d'aquelles que cadascú fa a la seva manera. Cada poble, cada casa té la seva pròpia fòrmula. 
He de dir que ho he fet d'una manera diferent...vull dir, que no he fet seguint tal qual tots els passos que marca la recepta tradicional. 
No vaig fer el brou el mateix dia i coure els fesols en aquest brou. És una manera més ràpida de fer-lo, ja que hi ha preparacions que les tens fetes. 
Vaig fer un brou per a sopa una mica lleuger. Pocs dies després de Nadal no convenia fer-lo massa contundent! 


Els fesols els tenia cuits, ja que sempre en tinc al congelador (cuits per mi). 
Ara em queda pendent fer la recepta tradicional sencera, tal qual l'hauria d'haver fet. 
De moment, us explico aquesta. A veure que us sembla! 
Els ingredients seran aproximats, una mica a ull...

INGREDIENTS (4 persones aprox.): 
  • 3-4 trossets petits de costella per persona
  • 1/4 de col petita-mitjana trossejada
  • 1/2 ceba tallada a trossets petits
  • 2 alls sense pelar
  • Uns brins de safrà
  • Un grapat de fesols cuits per persona 
  • Dos grapadets d'arròs 
  • 1,5l de brou (aprox.) 
  • Oli OVE
  • Sal
  • Pebre 
PREPARACIÓ: 

1. En una cassola posem a escalfar un raig d'OVE amb els dos alls (sense pelar). Daurem la costella (que tindrem salpebrada) i vigilem que nos es cremin els alls (si es cremen, els retirem). Una vegada la tenim daurada, retirem els alls. 

2. A continuació, incorporem la ceba i el safrà i ho sofregim uns cinc minuts; anem remenant. Tot seguit incorporem la col i també la sofregim uns minuts, res, només una miqueta. Aboquem el brou i ho portem a ebullició. 

3. Una vegada comença a bullir, baixem el foc i ho deixem coure uns 10 minuts a foc lent (però no en excés; que vagi fent suaument). Passat aquest temps incorporem l'arròs i els fesols. Quan estigui cuit apaguem el foc i ho deixem reposar una estoneta. 

Us asseguro que és un plat que us agradarà molt! Ja m'ho explicareu si el prepareu! 








Comentaris

  1. Una vegada el vaig fer aquest plat, és contundent, però ens va agradar força. M’has fet venir ganes de tornar-ho a cuinar.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!