PIPIRRANA #OlivaSupermercats #1llibre1recepta

 



La recepta d'avui pensava que ja us la podria presentar a través de la nova web però per qüestions tècniques no pot ser. Hauré d'esperar una miqueta més...

Fa unes setmanes vaig assistir a la presentació del llibre La Cuina dels altres catalans que va tenir lloc a la Biblioteca Comarcal de Móra d'Ebre. Va ser un plaer escoltar al Xesco Bueno! Encara estaria gaudint de les seves explicacions, de les seves reflexions...i de la seva experiència. 


Des del primer moment en que vaig fullejar el llibre vaig tenir clar quina seria la primera recepta que prepararia: la pipirrana. 
Per què em vaig decantar per aquesta? Doncs perquè era un dels plats preferts del meu iaio Juan, andalús nascut a Jaén. "Pipirrana" és una paraula que recordo que quan era petita no sabia ben bé que era i com el meu iaio era juganer amb nosaltres, ens volia fer riure, ens explicava historietes...jo creia que era una paraula que ell s'inventava. Quan em vaig fer més grandeta ja vaig veure que no! 

I mira, avui us l'explico! La vaig preparar fa uns dies i, la veritat, és molt però que molt bona. Ja veureu que els ingredients són molt senzills i és un plat ideal per l'estiu. 
La tonyina que vaig utilitzar és ventresca de la marca Dardo, que podem trobar a Oliva Supermercats de Móra d'Ebre. M'agrada moltíssim! És un producte que no falta al rebost de casa meva. 


És una recepta que no té cap complicació. El secret està en tallar tots els ingredients ben petitets...i en amanir-ho amb un bon oli d'oliva verge extra. Les quantitats de cada ingredient les deixo al vostre gust. 

INGREDIENTS: 
  • Pebrot verd
  • Ceba tendra 
  • Tomaca 
  • Ou dur 
  • Ventresca de tonyina Dardo
  • Sal 
  • Un polsim de pebre mòlt 
PREPARACIÓ: tallem tots els ingredients a daus ben petitets, els barregem. Una part de la ventresca la desfem a trossets petits i una altra part la col·loquem a sobre a tires senceres. Salem i reguem amb raig ben generós d'oli d'OVE (que puguem sucar pa!). 

Si us animeu a preparar-ho...ja em direu! 













Comentaris

  1. Aquest plat el faig i ens agrada molt, però jo el faig amb el bonítol en conserva que faig cada any😉
    Ves que no en faci avui, me n’has fet venir ganes.

    Seguim esperant “l’estrena”

    Ptnts

    ResponElimina
  2. Segur que deliciosa la pipirrana
    La faré.
    Món pare parlava de la cuchipanda que menjava a casa d'uns parent de Lleida i de jove també pensava que era inventat.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!