COC D'AVELLANES @CaRosset DE LES ÀVIES DEL PRIORAT AMB UN TOC DE @RatafiaCaRoman

 



La idea de fer aquest fa sorgir a la jornada de la DOP Avellana de Reus a la que vaig ser convidada fa unes setmanes. 
Entre tots els dolços magnífics que hi havia a l'esmorzar hi havia un coc que em va enamorar: un coc d'avellanes fet per l'Ester Gomis de Ca Rosset. Ens va reptar a preparar-lo i, mira, aquí estic! 

L'Ester ens va explicar que és un coc tradicional del Priorat. Com jo tinc el llibre La Cuina de les Àvies del Priorat, a l'arribar a casa vaig buscar-lo de seguida i vaig veure que hi era. 
No obstant, vaig consultar la recepta de l'Ester (vaig prendre nota de que podia reduir quantitat de sucre) i la de la Glòria de No tot són postres (vaig prendre nota de que li podia afegir ratafia). 
Totes dues receptes no porten farina; en canvi, la del llibre sí que en porta. És la gran diferència. 
La recepta del llibre porta xocolata, però jo vaig obviar aquest pas (al final, quan el coc està fred es fa una cobertura i es reparteix). 


El resultat...doncs un coc esponjós, deliciós i molt amorós. 
És la unió de tres elements molt nostres: les avellanes del nostre territori, la ratafia de Rasquera i una recepta de cuina tradicional de la comarca veïna del Priorat. 

Vinga! Us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 350g d'avellana crua de la varietat negreta Ca Rosset 
  • 6 ous 
  • 300g de sucre
  • 50g de farina
  • 1 sobre d'impulsor químic Royal 
  • 30g o un raig de ratafia Ca Roman de Rasquera 
PREPARACIÓ: 

1. Folrem un motlle rodó de 20-21 amb paper de forn i escalfem el forn a 180º. Trossegem un grapat d'avellanes amb la mà de morter o, si tenim molta força, amb les mans. Reservem. 

2. En primer lloc, fem la  farina d'avellanes. Hem de procurar no passar-nos de triturat. Triturat amb Thermomix: 25 segons/Vel.10. Reservem la farina. 

3. Separem les clares dels ous. Muntem les clares a punt de neu (o amb les varetes o amb el Thermomix (col·locar papallona, programar velocitat 3.5 fins que veiem que estan muntades). Retirem la papallona i reservem les clares en un bol. 

4. Ara toca barrejar la farina d'avellanes amb el sucre, els rovells, la ratafia i la farina. Si ho fem amb Thermomix: tornem a posar la farina d'avellanes al got i afegim el sucre, els rovells i la ratafia. Ho barregem 15 segons/Vel.4. A continuació, incorporem la farina i barregem 15 segons/Vel.4. 

5. Barrejar suaument la massa de la farina d'avellanes i les clares muntades, amb moviments envolvents. Si ho fem amb Thermomix: incorporar les clares al got i barrejar suaument en dues tandes. Incorporem la meitat de les clares i barregem 15 segons Vel.3.5. Repetim amb l'altra meitat. Ho acabem de barrejar amb l'espàtula. 

6. Aboquem la massa al motlle, fem uns copets sobre el pedrís. Repartim el grapat d'avellanes trossejades que tenim reservades i enfornem durant 35 minuts aproximadament o fins que veiem que el testador surt net. 

7. Una vegada ha finalitzat la cocció, retirem el coc del motlle (sense retirar el paper!) i el deixem refredar sobre una reixeta. 

A l'hora de gaudir-lo ho podem fer acompanyant-lo d'una copeta de ratafia Ca Roman. Us asseguro que us agradarà moltíssim! 



Comentaris

  1. És bo, molt bo! Un pèl rústic amb molt de gust d’avellana… perfecte per menjar amb una copeta de ratafia, veritat?

    Gràcies per la menció.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!