PÈSOLS OFEGATS AMB CEBA CARAMELITZADA, CRUIXENT DE CANSALADA I LA SEVA PICADA

 


Fa unes setmanes ho vaig reconèixer...aquesta temporada ha estat la primera vegada que he comprat i cuinat pèsols per desgranar. Sí, sí, així és!!! 
Fins ara sempre els comprat congelats o en conserva. Us asseguro que a partir d'ara canviaré la dinàmica i aprofitaré la temporada de pèsol. 

Per fer aquesta recepta he consultat el llibre La cuina dels llegums de la Fundació Alícia. És un llibre que m'agrada molt i del que estic aprenent moltíssim. No he seguit una recepta fil per randa sinó que he agafat una miqueta de cada i la meva aportació personal. 

INGREDIENTS: 
  • 1/2kg aprox de pèsols frescos 
  • 3 tomàquets de penjar ratllats 
  • 1 got petit de mistel·la 
  • 4 cullerades de ceba caramelitzada (jo la preparo amb el meu Thermomix) 
  • 8 tires de cansalada curada tallada fina 
  • Picada: un grapat d'avellanes, un grapat d'ametlles, una miqueta de julivert 
  • Sal 
  • Un polsim de pebre mòlt 
  • Oli d'oliva verge extra
PREPARACIÓ: 

1. En una paella posem a escalfar una mica d'oli i daurem la cansalda curada. Quan la tenim daurada i cruixent la retirem a un plat (posem paper de cuinar per que s'absorveixi l'excés d'oli). Reservem. 

2. Tornem a afegir una mica més d'oli i comecem a sofregir la tomaca. Mantenim el foc fort i incorporem la mistel·la. Continuem amb la cocció durant uns minuts a foc alegre, remenant sovint fins que veiem que la tomaca gairebé està cuita. En aquest moment, afegim una part de la picada (ens reservem una mica per la presentació final).

3. A continuació incorporem els pèsols i els ofeguem fins que estiguin al punt de cocció que a nosaltres ens agrada. Salpebrem. 

4. Presentem el plat: a la base hi posem els pèsols, a continuació la ceba caramelitzada i per sobre la picada i el cruixent de cansalada. 

Ara ja només ens quedarà gaudir d'aquest plat. Us asseguro que us agradarà moltíssim! 








Comentaris