SUQUET D'ESCRITA AMB PATATES

 



Fa unes setmanes vaig anar al Mercat de Tortosa i vaig comprar escrita salada (com el bacallà). Sempre l'he comprat fresca i em va cridar molt l'atenció veure-la així. No m'ho vaig pensar dues vegades i em vaig fer amb uns tallets. 
Vaig buscar receptes per la xarxa i vaig trobar una que em va agradar, d'una web anomenada Amposta.info. 
La meva és una  mica diferent i a més a més,  he afegit patates; d'aquesta manera he fet un plat únic, dels que m'agraden a mi. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (4p aprox.): 
  • 6 porcions d'escrita (dessalada)
  • 4 patates mitjanes trossejades (jo sempre utilitzo la varietat kennebec)
  • Picada: 1 grapat avellanes torrades, 1 grapat ametlles torrades, pa fregit, julivert, 1 all 
  • Un raig ben generós de vi ranci 
  • Brou de peix (fins cobrir les patates, una mica més de 1/2 litre aprox)
  • Sal 
  • Pebre mòlt 
  • Un polsim de pebre roig dolç 
  • 3 alls 
  • Oli d'oliva verge extra 
  • Farina per enfarinar l'escrita
PREPARACIÓ: 

1. Preparem la picada amb els ingredients que tenim preparats. Reservem.

2. Posem a escalfar oli en una cassola, amb els alls. Mentrestant s'escalfa l'oli, enfarinem els talls de l'escrita. 

3. Fregim durant uns minuts l'escrita per les dues bandes. La retirem a una safata i reservem. 

4. Afegim una miqueta més d'oli i quan està calent incorporem la picada i remenem sense parar. Tot seguit, aboquem el vi ranci i mantenim a foc alegre durant uns dos minuts. 

5. Posem a la cassola les patates trossejades i les cobrim amb brou de peix. Empolvorem amb pebre mòlt i una mica de pebre roig dolç. Les portem a ebullició i al cap d'uns cincs minuts aproximadament incorporem l'escrita reservada. Tastem el brou i afegim sal, si escau. Ho fem coure a foc lent fins que les patates estan cuites. 

I ja està, ja ho tenim! Ara només ens queda acompanyar d'un bon pa i gaudir del plat! 

Comentaris