PASTÍS DE BROSSAT @Artagro


Avui us porto una recepta tradicional, un clàssic. A mi m'ha recordat el primer pastís de formatge que va fer la meva mare fa molts i molts anys. 

Fa uns dies vaig anar a Rasquera a visitar la granja de cabres d' Artagro de Josué Sabaté Moreso de Capriomega (marca adherida a la Reserva de la Biosfera de Terres de l'Ebre) i em va fer il·lusió portar-lo. El vaig fer amb el seu brossat, que per cert...és boníssim! 


Estava embolicada fent tres coses a la vegada i vaig demanar-li a la meva amiga Glòria de No tot són postres a la cuina que em recomanés alguns dels pastissos fets amb formatge. Aquest estava a la llista i em vaig decantar per ell. Ara tinc el cuquet de provar la resta de propostes que em va fer! 
Vaig seguir la seva llista d'ingredients i vaig afegir-li un que a mi em té enamorada, la pasta de vainilla. 
Com ho vaig fer amb el TM6, em vaig entretenir en pesar els ingredients.
Vinga, us explico com ho vaig fer! 

INGREDIENTS:
  • 200g de brossat Artagro
  • 6 ous 
  • 8 cds o 125 grs de sucre
  • 3 cds o 50 grs de farina d'ús comú
  • 1 got de llet o 246g de llet
  • 1 cdta d'impulsor Royal (10g)
  • 1 cdta de postres de pasta de vainilla 
  • Sucre glass per decorar (opcional) 
PREPARACIÓ: 

1. En primer lloc, preparem un motlle rodó folrat amb paper vegetal d'enfornar i escalfem el forn a 200º. 

2. A continuació hem de triturar tots els ingredients. Ho podem fer:
 
- Triturar amb la batedora: posem tots els ingredients en un bol gran i ho triturem molt bé amb la batedora. 
- Triturar amb el Thermomix: pesem la llet i el brossat. Afegim els ous i triturem 15 segons a Velocitat 5. A continuació incorporem la vainilla, el sucre, la farina i el Royal.  Ho batem 10 segons a Vel.6 (comprovem que estigui tot ben barrejat).

3. Aboquem la massa al motlle i ho enfornem durant 40-45 minuts, vigilant que no es cogui en excés. 

4. Quan ha finalitzat la cocció, el deixem refredar sobre una reixeta (amb el paper, encara no el retirem). En el moment de portar-ho a taula l'empolvorem amb sucre glass. 

I ja està! Així de fàcil i així de bo queda! Ara em toca repetir-lo per poder una foto bonica al tall del pastís. 



Comentaris

  1. Olga, m'hagués encantat anar amb tu. A un poble d'Alacant també hi ha un matrimoni que té cabres i ovelles i venen formatges, però no hi he estat mai.
    El pastís ha sigut una bona recomanació de la nostra companya Olga.
    Fes foto del tall.
    Besets.

    ResponElimina
  2. Contenta de que t’hagi agradat, És un clàssic del @nototsonpostres. Amb el gustet de vainilla tb ha de quedar boníssim.

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  3. Ooooh!!! Pastis de formatge....un dels meus preferiiiiits!!!!:=)M.Assumpció (queda apuntat, gràcies.)

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!