EL #bizcopudding D' ALITER DULCIA #1perfil1recepta

 


Moltes vegades us he explicat que m'agrada aprendre i provar receptes que trobo per diferents vies...ja sigui llibres, blocs, webs, revistes o xarxes socials. 
Els comptes que segueixo a Instagram la majoria són relacionats amb la cuina i la gastronomia. 
Un dels que fa molt que segueixo, he comprat els seus llibres i fins i tot he fet dos cursos és el de Aliter Dulcia
He après molt amb ella! De tant en tant regala una recepta al seu perfil d'instragram. 
De fet, al meu bloc tinc algunes receptes que són d'ella: 

La recepta que us presento avui és una de les últimes que ens va "regalar" al seu perfil. Com altres vegades em passa, quan la vaig veure vaig dir...aquesta la faig! 


Respecte a la recepta original, he reduït quantitat de sucre. He utilitzat el motlle que ella aconsella, un rectangular de 20cm (allargat, tipus cake). 
La recepta té dues preparacions: el coc i la cobertura. 
Vinga, us explico! 

Ingredients: 
  • 3 ous 
  • 190g de sucre
  • 74g d'oli de gira-sol 
  • 250g de llet
  • 190g de farina d'ús comú
  • 65g de cacau en pols 
  • 1cdta d'impulsor Royal (10g aprox) 
  • Un polsim de sal
  • Cobertura: 200g llet, 1 cda de cacau i 1 cda de sucre. 
Preparació: 

1. En primer lloc, escalfar el forn a 170º, tamissar farina+impulsor+sal i preparar el motlle. Aquesta vegada el vaig folrar amb paper. 

2. En segon lloc, procedim a preparar la cobertura per a que estigui tèbia quan el coc hagi sortit del forn: posem a escalfar els tres ingredients en un cassó al foc. Remenem fins que el sucre estigui dissolt. Apaguem el foc, aboquem la cobertura a un bol i reservem.  

3. En tercer lloc, preparem el coc. En un bol preparem els ous i el sucre i ho batem molt bé (jo ho vaig fer amb la KA, a velocitat 4). A continuació anem incorporant l'oli molt poc a poc, a velocitat més baixa. Per últim afegirem la llet i la barreja tamissada (farina, sal, impulsor) en diverses tandes: farina-llet-farina-llet-farina. 

4. En quart lloc, enfornem. Ho enfornarem durant uns 40-45 minuts o fins que el testador ens surti net. 

5. Per últim, quan retirem el coc del forn el mullarem amb molta cura amb la cobertura. Ho hem de fer a poc a poc. Ho deixem refredar sobre una reixeta. En el moment de servir, ho empolvorem amb sucre glass (opcional). 

I ja està...només us quedarà disfrutar-lo moltíssim! Si us passa com a mi...us asseguro que us encantarà! 



Comentaris