PASTÍS DE FRUITS SECS #1llibreta1recepta


La recepta que us presento avui surt d'una llibreta de receptes que té molts anys. De ben joveneta (jo diria que 15 anys) vaig començar a copiar les receptes que tenia la meva mare anotades en una llibreta que vaig comprar exclusivament per aquest ús. Quins records! Vaig passar hores...

I res, fa unes setmanes vaig decidir treure-la de la carpeta on la tenia guardada i vaig triar una recepta. Havíem d'anar a un sopar amb uns amics i m'havia compromès a portar dolcet. 
Vaig començar a passar pàgines i quan vaig arribar a aquesta...vaig parar, revisar ingredients i preparació i...decidit! 


El resultat va ser un pastís de fruits secs que em va agradar moltíssim i amb el que vaig quedar molt contenta. El meu fort no són els pastissos!
La base és molt semblant a un genovès, va farcit i té cobertura de melmelada d'albercoc i va ben recobert amb fruits secs. 

Vinga, us explico!  

Ingredients: 
  • Per al coc base: 4 ous, 125g de farina d'ús comú, 125g de sucre, 1 cdta impulsor químic Royal, ratlladura de la pell de 1/2 llimona 
  • 350g de melmelada d'albercoc
  • Fruits secs variats: 75g avellanes, 50g panses, 50g nous
  • 75g ametlles laminades torrades 
  • 2 cullerades de brandy 
Preparació: 

1. En primer lloc hem de preparar el coc. 
Escalfem el forn a 180º i preparem un motlle de 20-21 cm aproximandament (cobrim la base amb paper vegetal d'enfornar i untem la paret amb mantega). 
Tamissem la farina i el Royal, reservem. 
En un bol gran i un batedor de varetes o a la Kitchen Aid, batem els ous amb el sucre fins que obtenim una crema esponjosa. Tot seguit i amb molta cura afegim la ratlladura de llimona i la barreja de farina més Royal i ho barregem suaument (millor amb una espàtula fent moviments envolvents). 
Aboquem la massa al motlle i l'enfornem durant 30 minuts aproximadament o fins que el punxem amb el testador i surt net. 
Una vegada finalitzada la cocció, el deixem refredar sobre una reixeta i el tallem en tres porcions en sentit horitzontal. 

2. Mentrestant es cou el coc al forn escalfem la melmelada en un cassó, juntament amb el brandy. Reservem, que es vagi refredant. 

3. Cobrim la primera capa del pastís amb la barreja de la melmelada. Col·loquem la segona i tercera capa a sobre i fem el mateix. Ho cobrim tot de melmedada. 

4. Repartim l'ametlla laminada torrada per la vora del pastís. 

5. Per últim, cobrim la part superior del pastís amb la barreja de fruits secs i ho fem lluent amb la melmelada que ens ha quedat de cobrir el pastís. 

6. Ho deixem reposar fins el moment de portar-ho a taula. Si el guardem a la nevera, ho fem cobert o dins d'un recipient per que no s'assequi. 

I ja està...només ens quedarà compartir-lo i gaudir-lo molt! 
Us deixo una imatge (no gaire ben feta) del tall. 



Comentaris