

Fa unes setmanes vaig tenir el goig i plaer de presentar el llibre Catalunya a la copa i al plat. La cuina de la Gessa amb maridatges de la Gessamí Caramés i el Javier Campo a la Biblioteca de Móra la Nova.
Des d'aquí vull agrair a l'Edu i a l'Ajuntament de Móra la Nova el fet d'haver comptat amb mi. Va ser tot un regal!


Aquell dia em vaig comprometre a que la primera recepta del llibre que cuinaria seria la dels Bunyols de trinxat amb interior de formatge de cabra. I aquí la teniu!
La vaig preparar el cap de setmana i...a casa vam gaudir-la moltíssim!
El formatge que vaig triar per l'interior va ser un dels nostres preferits, Lo Garrotxa d'Artagro. És un imprescindible a casa meva!

Respecte a la recepta a de la Gessa, he reduït una mica la quantitat de pataca, he utilitzat oli d'oliva i no hi he posat all (a vegades, no em senta bé). El procediment de fer el trinxat, l'he fet a la meva manera. Vinga, us explico!
Ingredients:
- 1 col petita
- 200g de pataca
- 100g de cansalada fumada tallada a tires fines
- Formatge de cabra Lo Garrotxa d'Artagro
- Oli d'oliva verge extra pel sofregit i per fregir els bunyols
- Ou i farina per arrebossar
Preparació:
1. En primer lloc, hem de coure la col i la pataca. Trossegem la col en porcions petites i fem el mateix amb les pataques. Jo sempre poso primer la col i quan aquesta comença a bullir incorporo la patata trossejada. Quan veiem que tot està ben cuit, apaguem el foc (potser seran uns 20 minuts).
2. A continuació aboquem la col i la pataca a un escorredor i ho trinxem amb l'ajuda d'una cullera o pala de fusta. Reservem.
3. Tot seguit, en una paella gran (ens ha de caber el trinxat) posem a escalfar un raig d'oli generós i daurem la cansalda fumada. Quan la tinguem daurada, incorporem el trinxat. Ho barregem bé fins que la cansalda estigui ben integrada al trinxat. Ho retirem a una safata o plat gran i ho deixem refredar.
4. Ara és el moment de formar els bunyols i donar la forma que més us agradi. Agafem porcions de trinxat i al centre hi posem un dau de formatge. Tanquem el bunyol i reservem en un plat una mica enfarinat.
5. En una paella alta o cassó posem a escalfar oli per fregir els bunyols.
6. Una vegada tenim formats tots els bunyols: els enfarinem, passem per ou batut i tornem a enfarinar. Ja els podem fregir! Això sí, vigilem que l'oli estigui molt calent però que no fumegi. Conforme els anem fregint i retirant, els deixem reposar sobre paper de cuina perquè absorveixi l'excés d'oli.
I ja els tindrem! Bunyols enllestits per disfrutar-los! Mireu el seu interior!