GRATINAT DE BOU DE MAR AMB BRANDADA DE BACALLÀ

Aquesta recepta és del WEBOSFRITOS. De seguida que la vaig veure vaig pensar........la faig!!! I així va ser!!! 

Vaig fer dos petites modificacions: no vaig FLAMEJAR. Li tinc pànic!!!! Per tant, aquest pas me'l saltaré.  Vaig canviar el vi de Jerez per un vi blanc de la Terra Alta.

Els bous de mar els vaig comprar cuits i congelats (al Mercadona). La brandada de bacallà no la vaig fer jo, la vaig comprar preparada.

El resultat va ser....un plat exquisit i molta, molta satisfacció pel bon resultat. 

INGREDIENTS (2 persones):
  • 2 bous de mar
  • 1/2 ceba
  • 1/2 porro
  • 1/2 pastanaga gran
  • 1 ou dur
  • pebre mòlt
  • 1/2 got de vi blanc de la Terra Alta
  • 1 cullerada de tomàquet fregit casolà
  • 1 cullerada d'oli d'oliva
  • pa ratllat
  • sal
  • sucre

ELABORACIÓ:
  1. Separar les potes dels bous, obrir la closca i treure la carn del cos i de les potes. Guardar tots els sucs. Deixar les dues potes grosses per decorar. 
  2. Sofregir a  mig foc el porro, la ceba, la pastanaga (tot tallat molt finament). Abans de que agafi color hem d'afegir el tomàquet fregit, una mica de sal, una mica de sucre i la carn i sucs dels bous. Ho deixem coure una estoneta.
  3. Afegir l'ou dur picat ben petit i el vi blanc. Cuinar durant 10 minuts. Quan estigui cuit, ho deixem refredar. 
  4. Repartir el farciment entre els bous, empolvorar amb pa ratllat, tirar un rajolí d'oli d'oliva i aplicar unes tires de brandada amb una màniga pastissera.
  5. Gratinar al forn fins que estigui daurat (uns 10 minuts). 

     

                

Comentaris