FREGINAT



Aquesta recepta és molt d'estiu (encara que no ho sembli....), ja que es fa quan els tomàquets i els carabassons de l'hort  estan en marxa, s'arrenquen les patates i tenim cebes tendres. 


És una recepta de la meva sogra, la Juanita de Quarteró de Benifallet. 


Jo, he afegit alguna coseta més.........el fet de que sofregeixo més la ceba i el carabassó i els trossets de pernil salat.  
Si no teniu tomàquets madurs en el moment de cuinar el freginat podeu incorporar tomaca fregida casolana. 

INGREDIENTS (4p):
  • 2 Carabassons mitjans 
  • 2 tomàquets ratllats o 6 cullerades de tomaca fregida casolana
  • 1 ceba tendra grossa tallada a tires
  • 2-3 patates grosses
  • Dau petits de pernil salat 
  • 4 ous
ELABORACIÓ:
  1. Tallar a rodanxes primes el carabassó i la patata. 
  2. Ratllar els tomàquets.
  3. Tallar la ceba a tires (tamany, al vostre gust).
  4. Sogregir una mica la ceba i el tomàquet.  
  5. Afegir el carabassó i remenar.              
  6. Al cap d'uns minuts, incorporar la patata. Ho anem remenant a foc lent.                         
  7. Quan estigui quasi cuit afegirem els daus de pernil salat. Remenar.                                     
  8. *Si haguéssim triat l'opció de posar-hi tomaca fregida, ara seria el moment d'incorporar-la. Remenar.
  9. Tot seguit, afegirem els ous i els salarem. Amb el foc baix, esperarem a que els ous estiguin cuits. Un cop estiguin cuits, apagarem el foc.          
Aquest plat ens el podem menjar calent o tebi, al nostre gust. 
És molt senzill i......molt bo!!!! Els de casa meva disfruten moltíssim amb ell!!!



Comentaris

  1. Aquets ingredients tan habituals i comuns, no havia pensat mai de combinar-los així. Sempre s'aprenen coses amb tu...

    ResponElimina
  2. Molt bó i fantàstic per aprofitar els carabassons de l´hort de casa... apuntada la recepta!! petons,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Joaquina, jo encara recordo la primera que vaig menjar aquest plat......Amb els carabassons de l'hort de casa queda molt diferent de si la fem amb els carabassons del súper!!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  3. No m'extranya que els de casa disfrutin amb aquest plat, ha de ser super bo, m'encanta. Per mi calent i amb un bon tall de pa per sucar... nyam, nyam...
    Petons

    ResponElimina
  4. Ben facil y tan bo com te que estar, amb mitja barra de pa...oooh!!!

    Petons
    Pascu Vicens

    ResponElimina
  5. Oi tant que val Olga, que ningú es pedi aquesta fantàstica recepta de la sogra!
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. Vinc perquè no coneixia aquesta recepta i m'encanta. Vaig a copiar-la i la faré.
    Ara amb les verdures d'estiu, estarà ben bona. Besets

    ResponElimina
  7. Ja ho saps, no???
    En som moooolt fans del teu freginat!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!