PANETTONNE

 
Si l'altre dia us presentava un PANDORO i us deia que per mi és el dolç estrella de la rebosteria nadalenca italiana, avui us presento el PANETTONE, l'altra estrella italiana de Nadal. 
M'he regalat els estris necessaris per poder-lo preparar...els motlles i la vareta metàl.lica per refredar-los (s'han de refredar boca avall, per a que no perdi volum i pugui mantenir l'esponjositat al seu interior).Ja us podeu imaginar què m'han dit a casa....oi? "Un altre trasto més?Mai en tens prou!!"Però quan van tastar el panettone es va fer el silenci, aquell silenci que vol dir "quina bona inversió, torna-ho a fer!". 
Motlle de paper 
Motlle metàl·lic (Ibili)
La recepta és de la secció de dolços nadalencs del llibre PANADERÍA Y BOLLERÍA II, de Thermomix. La que ens presenta Vorwerk té uns ingredients diferents a la que jo he fet. L'original, la del llibre, no porta sucre vainillat i està feta amb nous, nabius i xocolata blanca; la meva porta sucre vainillat, nous i xocolata negra.
Vaig fer tres panettone de 450g aproximadament cadascun. El motlle de dos va ser de paper (motlles mitjans) i l'altre el faig fer amb el metàl·lic.
Vinga, us explico! 
INGREDIENTS DEL PREFERMENT
  • 200g d'aigua mineral
  • 250g de farina de força
  • 1 sobre de llevat de forner
INGREDIENTS DE LA MASSA
  • 120g de xocolata negra (si la teniu de rajola l'haureu de picar. També podeu utilitzar les perles de xocolata). 
  • 70g de nous 
  •  500g de farina de força
  • 1 sobre de llevat de forner
  • 120g de sucre 
  • 30g de sucre vainillat 
  • 3 ous M (un és per pintar el panettone)
  • 2 rovells d'ou
  • 100g de llet sencera
  • 1 polsim de sal
  • 20g de brandy
  • 100g de mantega a temperatura ambient (en daus petits)
PREPARACIÓ: 
  1. Preferment: en un bol, barrejar els ingredients amb una cullera de fusta o amb les mans. Ho tapem amb film transparent i deixem reposar durant 30-40 minuts.                                                  
  2. Trossegem la xocolata i les nous 10 segons/Vel4. Reservem.
  3. Sense rentar el got posem la farina, la llet, el llevat, el sucre, 2 ous, els rovells, la sal i el brandy. Barregem 10segons/Vel.4
  4. Incorporem el preferment i amassem 3 minuts/got tancat/Velocitat espiga. 
  5. Tornem a amassar 2 minuts/Got tancat/Velocitat Espiga i durant aquest temps anem afegint els daus petits de mantega per l'obertura. Deixem reposar la massa dins el got fins que dobli el volum (45 minuts-1hora, depenent de la temperatura ambient). 
  6. Passat aquest temps de repòs, baixem la massa amb l'espàtula i tornem a amassar 1minut/Got tancat/Velocitat espiga. 
  7. Aboquem la massa sobre el pedrís de la cuina ben enfarinat i l'aixafem amb les mans. Formem un quadrat d'uns 30x30 cm aproximadament.     Damunt del quadrat posem la xocolata i les nous. Dobleguem la massa per la meitat i l'amassem manualment, fins que tot està ben integrat. 
  8. Dividim la massa en tres parts iguals. Cadascuna de les parts l'amassem i li donem forma rodona. Les col·loquem al motlle. Amb una tisora fem uns talls en forma de creu. Deixem reposar fins que dobla el volum.                                                                 
  9. Escalfem el forn a 180º. 
  10. Quan han augmentat el volum  els pintem amb ou batut i els enfornem uns 48-50 minuts a 180º . Si veuieu que es torren massa els cobriu amb paper d'alumni els últims 15 minuts de la cocció. 
  11. Quan traiem els panettone del forn, els travessem amb la vareta (o amb un pal de broxqueta) a 2cm de la base. Els deixem refredar boca avall.    
Què us ha semblat? A nosaltres ens van agradar moltíssim i als amics amb qui els vam compartir també. 
Ja tenim decidit que per Nadal, repetirem! Serà el nostre esmorzar dels dies festius!


 


 


 




Comentaris

  1. Iep Olga...aquesta te la copio segur!!!!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  2. Quina pinta, per favor!! . Recepte que ting pendent i que no se si arribaré aquest Nadal a fer-la. Pro m'ha agradat molt la teva manera de realitzar-la. O tindré amb compte.
    Petons

    ResponElimina
  3. T'han quedat espectaculars!! jo vaig fer-ne l'any passat i aquest any he de repetir i millorar, entre altres coses els he de col·locar al revés per refredar... m'encanta que t'hagis regalat el kit, prou profit en treureu!! un petó guapa!

    ResponElimina
  4. Que bonics Olga!!! T'has avançat a les festes de nadal, preparant uns panettones impressionants. Em guardo la recepta, que ja veig que funciona al 100%, Petons,

    ResponElimina
  5. Aquesta combinació de xocolata i nous m'ha agradat:=)MªAssumpció

    ResponElimina
  6. Olga tremendo panettone te ha salido, muy bien a disfrutarlo.
    Bss

    ResponElimina
  7. Mare meva, quina pintaaaa!! Quines ganes de fer-li unes quantes pessigades, ufff!! T'ha quedat molt i molt bé Olga, super alt i super esponjós.
    Com diu me mare, "quien calla, otorga", i la teva trupe ho sap de sobres jeje
    Petons!

    ResponElimina
  8. Estic corrent a preparar-lo. És un dels esmorzars preferits i no em sap greu començar abans de Nadal! T'ha quedat de luxe!
    Marta

    ResponElimina
  9. Hola!just estic en ple procés, no 'he fet mai i estic seguint pas a pas la teva recepta tot i que adaptant-la a la panificadora, no tinc thermomix!!
    M'he trobat amb un problema...el preferment mha quedat molt compacte i la massa molt seca!no hi havia qui ho barregés!M'he adonat wue als ingredients hi poses llet però al procés no dius wuan l'hem d'afegir, o no m'ha semblat veure-ho!
    L'he afegit després avism si se m'ajunta tota la massa...
    Gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Clàudia! No entenc perquè et queda molt compacte el preferment, ja que és molt esponjós. L'has deixat en algun lloc que faci fred?
      El tema de la llet.....mil disculpes! S'ha d'afegir quan afegim la la farina, el brandy,.....ja ho he rectificat.
      Espero haver pogut ajudar-te......
      Una abraçada,
      Olga

      Elimina
  10. Hola!just estic en ple procés, no 'he fet mai i estic seguint pas a pas la teva recepta tot i que adaptant-la a la panificadora, no tinc thermomix!!
    M'he trobat amb un problema...el preferment mha quedat molt compacte i la massa molt seca!no hi havia qui ho barregés!M'he adonat wue als ingredients hi poses llet però al procés no dius wuan l'hem d'afegir, o no m'ha semblat veure-ho!
    L'he afegit després avism si se m'ajunta tota la massa...
    Gràcies

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!