ARRÒS DE MOLLS AMB SAFRÀ #1llibre1recepta

Aquest és un dels arrossos de l'estiu del que tinc més bon record! No sé perquè exactament però....és així. Potser perquè el vaig fer relaxada i gaudint moltíssim de la cuina? Potser perquè el resultat va ser sorprenent? No m'hagués imagina't mai que faria un arròs amb molls! 

Les setmanes que vam estar a Benifallet vam poder menjar molt bon peix. La veritat és que pel poble petit que és té molt bona oferta a l'hora de comprar peix! De la nostra costa, acabat de portar de la llotja de St. Carles de la Ràpita. 
En una revista de cuina vaig veure una recepta d'arròs amb molls i els vaig anotar a la llista de la compra pel dia que anés a la peixateria. I mireu, el dia que vaig anar-hi eren preciosos així que...van anar al cistella. Al dia següent vaig preparar l'arrosset que ara us explico! Vinga, a per ell!

INGREDIENTS: 
  • 4 gotets d'arròs 
  • 400g de molls 
  • 4 alls
  • 1 tomàquet
  • 1 ceba 
  • 1l i 1/4 d'aigua
  • 1 cdta de pasta de nyora
  • 1 fulla de llorer
  • 1 mica de safrà 
  • Un polsim de pebre mòlt
  • Oli d'OVE, sal 
PREPARACIÓ: 
  1. ARREGLEM EL PEIX: el filetegem. Reservem els caps i les espines centrals.                    
  2. PREPAREM EL BROU: Tallem la ceba i el tomàquet. Posem a escalfar un raig d'oli amb 2 alls, sofregim el peix. Salpebrem i incorporem la fulla de llorer. . Aboquem l'aigua i ho fem bullir durant 30 minuts. Colem i reservem.                          
  3. En una cassola hi aboquem un bon raig d'oli d'OVE amb els dos alls restants i daurem els molls, amb la pell a la banda de dalt. Retirem. 
  4. Afegim la culleradeta de pasta de nyora i ràpidament aboquem l'arròs i el safrà. Ho remenem molt bé durant uns 2 minuts. Incorporem el brou i ho fem coure a foc fort durant uns 8 minuts. Després, 8 minuts a foc mitjà. Apaguem el foc i ho deixem reposar durant uns 2 minuts.        
I....ja està! A gaudir! Quan torni a trobar uns molls preciosos....arròs a la vista!





Comentaris

  1. Molt bona pinta, jo no sóc massa de molls, però aquest arròs si me'l menjaria! Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic convençudíssima de que sí que t'agradaria, Marta!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Doncs jo si que sóc de molls, m'agraden moltíssim. Però en arròs no els he tastat mai. Ha de ser molt gustós i bo.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt, Glòria, molt! El fet de que el brou estigui fet amb fa que encara tingui un gustet més intens.
      A mi els molls....també m'agraden molt!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Platillo deliciós, fa festa! Queda molt vistós també :)
    Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per la visita i per les teves paraules, Marta! L'arrosset....molt bo! Repetirem!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Lo probé una vez en una clase con el chef Pep Nogue y realmente estaba muy bueno.
    Con las materia prima fresca sale todo mejor.
    Petons

    ResponElimina
  5. Quin joc que dóna a la cuina l'arròs i un peix ben fresc! Me l'apunto! Un petonet!

    ResponElimina
  6. Genial!!! Jo també trobo a faltar el peix de Blanes, acabat de pescar, a l'hivern!!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!