BROWNIE AMERICÀ DE NOUS #1llibre1recepta

Cada estiu organitzem un sopar de veïns al carrer. Fa molt goig, la veritat! Som un grup de veïns que cadascú fa la seva vida, ningú es posa a casa de ningú però quan ens necessitem, allí hi som. 
Tenim sort de viure en un carrer que no té sortida (de moment), per això podem parar la taula al mig del carrer i no molestem a ningú. Cada veí aporta allò que vol al sopar: pizza, truita, torrades amb escalivada, pa amb tomàquet i embotit, la beguda, la fruita, un cóc, cafè.....sopem tranquils i fem una llarga sobretaula. 
Jo m'encarrego de parar la taula (ja sabeu que m'agrada molt!) i porto alguna cosa dolceta. 

Enguany vaig fer un brownie americà de nous, el clàssic. Al bloc tinc un altre publicat....de fa uns quants anys, un brownie de xocolata i galetes Oreo
La recepta és del llibre BROWNIES d'Stephanie Bulteau, de la col·lecció Libros Cúpula (són petitets, però amb moltes receptes). 
Tal i com ens explica l'autora a la introducció, el secret d'un brownie és desfer la xocolata al bany Maria amb molta delicadesa, trinxar les nous grollerament i cuinar-lo el temps just a la temperatura correcta per que quedi ben tendre i sucós. Ens aconsella deixar-lo reposar unes hores abans de menjar-lo. 
Jo vaig preparar el doble de la recepta que tinc al llibre però a vosaltres us facilito les quantitats originals. 
Vinga, us l'explico la recepta!

INGREDIENTS: 
  • 3 ous L
  • 180g de mantega
  • 150g de xocolata de cobertura
  • 100g de nous "del terreno" ( a la recepta originals són pecanes)
  • 90g de farina d'ús comú 
  • 140g de sucre 
  • 1 cullerada de cacau en pols 
  • 1 polsim de sal 
  • Sucre glass per decorar (opcional)
PREPARACIÓ: 
  1. Tamissem la farina amb la sal. Reservem. 
  2. Escalfem el forn a 180º i preparem un motlle (22x22 aprox.) folrat amb paper vegetal. 
  3. En un cassó desfem la xocolata de cobertura amb la mantega. Reservem.
  4. Batem amb força (jo amb la KA, varetes i velocitat 6) els ous i el sucre, fins que blanquegen i augmenten de volum. 
  5. A continuació afegim la xocolata desfeta i barregem una mica. Canviem l'accessori de varetes per la pala. 
  6. Incorporem la farina a poc a poc, amb delicadesa. 
  7. Finalment, afegim les nous. Ho acabem de barrejar amb una espàtula. 
  8. Aboquem la massa al motlle i ho enfornem uns 16-18 minuts.                                              
  9. Ho deixem refredar dins el motlle. 
Ho podeu presentar sencer en una safata o talladet a porcions  dins de paperines de magdalenes quadrades. Ho empolvoreu amb sucre glass i...ja està! A gaudir! 
També el podeu menjar acompanyat de gelat de vainilla. 



Comentaris

  1. Doncs no sé si ho has fet delicadament com demana l'autora del llibre però a la foto es veu súper sucós! :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho vaig fer tal i com ho diu ella....i sí, va quedar força sucós! Vaig quedar contenta amb el resultat!
      Petonets, Marta!
      Olga

      Elimina
  2. Quin súper brownie! Devien quedar encantats! Un bon motiu per fer-lo! Segur q vas triomfar!😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Marta! Ens va agradar molt a tots! Va ser una bonica nit....
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Quina recepta tan bona!! Segur que el teu veïnat en devia quedar encantat!! A València, d'un carreró sense eixida en diem "atzucac" i, també, "taleca"

    ResponElimina
    Respostes
    1. Francesc....sí, va agrada molt! Gràcies per ensenyar-me nou vocabulari! Les desconeixia!
      Petonets,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!