PICANTONS AL CURRY AMB MAÇANA, PRUNES I MEL


Feia molts anys que no comprava picantons. Recordo que de petita anàvem al mercat de Reus a comprar i la meva mare sempre els comprava en una parada que li agradava molt. Quins records! Va haver una època de la nostra vida que ho vam preparar tot per anar a viure a Reus però al final....les coses van canviar i ens vam quedar a la Ribera d'Ebre. I mira, potser és per això, però sempre relaciono picantons amb mercat de Reus! Quines coses oi? 
Els que avui us presento no són del del mercat de Reus sinó del mercat de Tortosa. Els vaig veure i....a la cistella de la compra! 

Vaig pensar en cuinar-los a l'olla de cocció lenta, vaig buscar recepta, vaig fer cap a DIRECTO AL PALADAR i em vaig decidir per aquesta. És del bloc TÍA ALIA
Ens va agradar moltíssim! Ja l'he fet dues vegades, la primera amb picantons i la segona amb cuixes de pollastre. 
Jo no la vaig tenir tantes hores macerant com aconsella la recepta (per motius de temps i organització) però també van quedar molt gustosos. Tampoc no vaig posar totes les prunes de la recepta original.  La primera que vaig fer no em vaig atrevir a posar-hi tot el curry que deia però a la segona....sí! Que bo! 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS:
  • 2 picantons
  • 2 maçanes
  • 2 cebes grans dolces
  • 2 cullerades de curry
  • 2 cullerades (i una mica més) de mel (la meva, mel de taronger Mel Vallespí de Benifallet).
  • 12 prunes seques sense pinyol
  • Sal 
  • Una cullerada d'oli d'OVE
PREPARACIÓ: 
  1. En un bol aboquem la mel, la sal,  el curry i l'oli d'oliva. Ho remenem molt ben remenat. 
  2. Col·loquem els picantons en una safata i els salem. A continuació els pintem (amb un pinzell) amb la barreja de la mel i curry. Ho tapem amb film transparent i ho deixem macerar a la nevera unes hores.                                                  
  3. Tallem la ceba en juliana i les maçanes a trossos. 
  4. A la base de la cassola, fem un llit amb la ceba, les prunes i les maçanes. Ho empolvorem amb una mica de sal.  Hi col·loquem els picantons. 
  5. Programem la cassola 4 hores a temperatura baixa. 
  6. Si voleu, podeu donar un toc cruixent als picantons posant-los a gratinar al forn durant uns minuts.

I ja està! Preparats per gaudir d'un plat amb un gustet de curry...deliciós! 



Comentaris

  1. Mira, si t'haguéssis instal•lat aquí ara seríem les blogueres de Reus enlloc de les blogueres del sud😉😉😉
    Aquests picantons han d'estar boníssims Olga!
    Aquesta cocció llarga i lenta els han de deixar super tendres i saborosos😋😋😋
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Van quedar boníssims, Glòria! Com tu dius...tendres i saborosos.
      T'imagines viure a la mateixa ciutat que vosaltres?
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Jo no sóc massa de picantons, però reconec q si no penso el q estic menjant, m'agraden! Tinc penjada una recepta amb atzavares i picantons! Els propers amb curry!! Petoms

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!