PURÉ DE CARABASSA TORRADA AMB BOLETS I PERNIL


La recepta que avui us porto la dedico especialment a les meves amigues blogueres Glòria de No tot són postres a la cuina i Marta de Pa de Nous. Són elles les que m'han engrescat a cuinar amb carabassa torrada! Fins ara havia utilitzat la carabassa per fer cremes, puré de verdures, llenties, .....però sense coure prèviament al forn. 
Em vaig engrescar a torrar la carabassa, és a dir, coure-la al forn. Vaig fer-ho amb dues carabasses: una amb sucre (per utilitzar als postres, cócs, bundts....) i una sense res, ni sal ni sucre. 


Elles tenen publicada la recepta d'aquest puré, jo l'únic que he fet és canviar una miqueta l'acompanyament del plat i no afegir picada de fruits secs. Originàriament és una recepta del cuiner Sergi de Meià. Elles han tingut el plaer de visitar el seu restaurant i poder-lo conèixer! 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • Carabassa cuita al forn 
  • Bolets variats (en el meu cas, deshidratats)
  • Tires de pernil salat
  • Oli d'OVE
  • Sal
  • Pebre mòlt 
PREPARACIÓ: 
  1. Posem dins el got de la Thermomix o d'una batedora la carn de la carabassa torrada (unes dues cullerades grans per persona). La salem i la triturem. 
  2. Si ho fem amb la Thermomix, l'escalfem uns minuts i després l'emulsionem amb l'oli d'OVE (1 cullerada per persona aprox.), abocant l'oli per l'espai que queda al voltant del cubilet a Vel.5 sense temperatura. Si ho fem amb una cassola, escalfem el puré remenant-lo sovint. Quan el tenim a la temperatura que més ens agrada retirem de forn i afegim l'oli molt a poc, remenant amb unes varetes. 
  3. En una paella, amb una mica d'oli passem les tires de pernil i els bolets (si són deshidratats, els haureu de tenir una bona estona en remull). 
  4. Muntem el plat i l'empolvorem amb pebre mòlt. 
Us animo a que el prepareu...és una autèntica delícia. Aquest plat ha arribat a casa nostra per quedar-s'hi! 




Comentaris

  1. In gran descobriment!! I com m’agrada la carabassa! Un plat deliciós! Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies per donar-me-la a conèixer, Marta!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. ualaa que boo!! crec que no he fet mai un puré amb la carbassa al forn però aviat faré la prova! quina pinta! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs....ja veuràs que bona és! Jo he començat i...no puc parar!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Te ha quedado estupendo Olga y es que horneadas las calabazas tienen un sabor y textura diferente. Plato perfecto para un lunes ventoso.
    Feliz semana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas gracias, Pilar! La verdad es que está muy rica. ¡Nos ha gustado muchísimo! Repetiremos seguro.
      Un beso y buena semana,
      Olga

      Elimina
  4. Aquesta crema, emulsionada amb oli, és una passada!
    Gràcies per la menció, ets un sol 😍
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. És el mínim que puc fer! Anomenar de qui vaig aprenent! Moltes gràcies....és molt bona!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  5. Hola!! molt bona combinació de sabors, quin luxe de recepta, m'agrado molt ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Sílvia! És així com tu dius...un gran combinació!
      Petonets,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!