CÓC AMB LLET I OLI DE LA #SimoneOrtega #1llibre1recepta

Sempre que fem una celebració a casa nostra he de preparar un cóc "normal". Al meu fill Joan no li agraden els pastissos, ni la xocolata, ni els cócs que porten xocolata o fruits secs...que hi farem! Ell és de cóc "normal"; com a molt cóc de taronja, amb farina d'ametlla o amb aroma de vainilla. 
D'un temps cap aquí m'he engrescat en provar diferents receptes de cócs i avui us porto un altre. És del llibre 1080 RECEPTES DE CUINA de la Simone Ortega, tot un clàssic. 
 
El vaig preparar el dia que vam celebrar l'aniversari de la Cristina, la meva filla. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 2 ous
  • 250g de farina de rebosteria
  • 200g de sucre
  • 1 tassa de te de llet
  • 1 tassa de te d'oli d'oliva VE
  • 1 cdta d'impulsor químic Royal
  • 1 polsim de vainilla en pols 
  • Per muntar el motlle: mantega i farina
PREPARACIÓ: 

  1. Escalfem el forn a 180º. 
  2. Preparem el motlle: el muntem amb mantega i l'empolvorem amb farina. Ho he fet amb un motlle rectangular tipus "plum cake", tal i com aconsella la Sra.Ortega. 
  3. Tamissem la farina, el Royal i la vainilla en pols. 
  4. Batem els ous amb el sucre fins que blanquegen i augmenten el seu volum. 
  5. Incorporem, a poc a poc, l'oli i la llet. 
  6. Per últim, afegim la farina en tres vegades. Acabem de barrejar-ho tot amb una espàtula. 
  7. Aboquem la massa al motlle i l'enformen durant uns 50-55 min o fins que els punxem i el testador surt net. 
  8. El deixem reposar uns minuts dins el motlle, el desemmotllem i el refredem sobre una reixat. 
  9. Finalment, l'empolvorem amb sucre glass...ens quedarà més bonic! 
Les fotografies no m'han quedat del tot bé...és el que té fer els cócs de cara al tard, quan ja no queda llum natural suficient. Hem queda molt per aprendre! 


Comentaris

  1. Tot un clàssic!!!...el coc de tota la vida!!!...boníssssim!!!:=)MªAssumpció

    ResponElimina
  2. Quins records. El llibre de Inés Ortega. El teu fill com el meu. No és de dolç i mai em demana.
    M'encanta com t'ha quedat.
    Beset.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Marisa! Si em dius que t'agrada ja estic contenta!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. En casa que poquitos dulces hacemos. Me encanta hacer bizcochos, magdalenas, pastas...pero luego se quedan olvidados y el único que se los come es mi marido que "no debería" porque esta "garrapiñado"
    Me ha prestado mi hijo un objetivo corto y he conseguido hacer fotos más o menos bien de noche!! ;)
    Besitos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pilar...a mí me gusta mucho hacerlos y repartirlos. Gracias por tu consejo respecto a la fotografía.
      Besos,
      Olga

      Elimina
  4. Que bo i què bé m.hagués anat amb el talladet que acabo de prendre'm...jeje
    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La propera....et porto un trosset i tu em convides al cafè!
      Petonets,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!