SALMÓ MARINAT #lesreceptesdelpare


Aquesta és una de les receptes que he fet per primera vegada aquestes vacances de Nadal. 
La recepta me l'ha facilitat el meu pare, és la que ell ha fet sempre a casa. Es va entretenir en escriure-la tota a mà, pas a pas, molt ben explicada fil per randa. 
Si mal no recordo a ell li va explicar la meva tia Puri, la seva germana. Així que...jo la considero una recepta de la família i per això em fa il·lusió preparar-la. 
Vinga, us explico!

INGREDIENTS: 
  • Llom de salmó fresc, sense treure-li la pell
  • Sal i sucre a parts iguals
  • Whisky
  • Anet 
  • Oli d'oliva verge extra 
PREPARACIÓ: 
  1. Congelem el salmó durant unes hores com a mesura preventiva per evitar qualsevol incident. 
  2. Empolvorar el salmó amb l'anet i mullar-lo amb una mica de whisky. 
  3. Dipositar el salmó dins uns un recipient que tingui una reixeta a sobre i cobrir-lo amb sal i sucre a parts iguals. Tapem el recipient amb film transparent i el reservem a la nevera durant tres dies aproximadament. 
  4. Una vegada passat el temps de repòs a la nevera el rentem bé amb aigua freda sota l'aixeta i l'assequem amb paper absorvent.                            
  5. El tallem a làmines ben fines, el dipositem en un recipient de vidre que tanqui hermèticament i el cobrim amb oli d'OVE. 
  6. En el moment de servir el salmó el podem tornar a empolvorar una mica amb anet (al gust de cadascú). 
Em penso que a partir d'ara sempre tindré salmó marinat a la nevera...i vosaltres, el preparareu? 



Comentaris

  1. Prenc NOTA!...m'encanta el salmó!:=)MªAssumpció

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a la seguidora més matinadora de totes!
      Petonets, Assumpció!
      Olga

      Elimina
  2. ¡Ai Olga! Què bonic és tindre la recepta escrita pel teu para. Guarda-la ben guardada. M'encanta el salmó marinat i fa temps que no el faig. Tampoc tinc publicada cap recepta, però en feia una que també està molt bé.
    Té una pinta espectacular i n'estic segura que el repetiràs.
    B7s i bona tornada a la rutina escolar i de vida.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marisa...la tinc ben guardada la recepta! D'aquí uns anys m'imagino que serà tot un tresor. Aix, m'emociono només de pensar-hi!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. m'encanta el salmó marinat, fumat... tartar... he de fer aquesta versió del teu pare perquè sembla exquisita! aixoò és un tresor!! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja m'explicaràs si t'agrada! Desitjo que sí!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Ei Olga, a nosaltres ens encanta el salmó marinat, i el fem semblant! El proper cop que el faci li afegiré Whisky! No n'hi he posat mai!
    Petonets

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!