CREMA DE PRÉSSEC AMB CRUIXENT DE PERNIL


Aquesta crema ha estat un dels grans descobriments de l'estiu. Una crema cuita amb fruita per dinar? Una mica estrany...oi? 
Buscant receptes per ingredient "préssec" a Cookidoo la vaig trobar i vaig dir...demà mateix la faig! És el que té poder disposar de préssecs grocs ben dolços (de l'hort a taula) i d'un gran ajudant com el TM5. 



Qui em coneixeu ja sabeu que són una miqueta així..."pim, pam, vinga, això, ja està!"
El contrast amb el pernil salat la fa autènticament deliciosa! Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (6p): 

  • 3 tallets de pernil salat ben fins
  • 150g de porro
  • 100g de ceba
  • 100g de patata
  • 300g de préssecs madurs ben dolços
  • 50g d'oli OVE
  • 3/4 de litre aprox. de brou de verdures o pollastre
  • 50g de nata líquida 18% 
  • Sal
  • Pebre mòlt
PREPARACIÓ: 
  1. Tallem a tires el pernil salat i el posem a escalfar al microones, en tandes d'1 minut fins que veiem que està cruixent. Reservem. 
  2. Tallem el porro i la ceba. Reservem. 
  3. En una cassola posem oli a escalfar i sofregim la ceba i el porro // Thermomix: Posem dins el got el porro, la ceba i l'oli. Trossegem 2 segons/Vel.5 i sofregim 8min./120º/Velocitat 1. 
  4. Incorporem al sofregit la patata esqueixada i els préssecs trossejats. Remenem molt bé i tot seguit afegim el brou. Ho fem coure uns 25 minuts. // Thermomix: Incorporem al got la patata i el préssec trossejats. També afegim el brou (he reduït la quantitat respecte a la recepta original perquè les cremes m'agraden més espessetes). Ho fem coure 25 minuts/100º/Vel.1.
  5. Quan ha finalitzat la cocció és el moment d'afegir la nata, la sal i un polsim de pebre. Retirem del foc i ho triturem. // Thermomix: Afegim la nata, la sal i el pebre mòlt. Ho triturem 1min./Velocitat progressiva 5-10.
  6. Deixem que sigui tèbia o freda (al vostre gust) per posar-la a taula. 
  7. La presentem amb les tiretes de pernil, unes gotes d'oli i un polsim de pebre. 
I ja està! Us asseguro que us agradarà! No us faci por provar-la! Animeu-vos a fer-la! 





Comentaris

  1. En aquesta època, freda, és una temptació.
    Molt bona combinació d'ingredients.

    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una gran temptació, t'ho asseguro! Boníssima!
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  2. No ho hagués dit mai! Amb el que m’agraden els préssecs!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan la vaig veure em vaig quedar parada! Quin encert fer-la!
      Petonets, Marta!
      Olga

      Elimina
  3. Sorpresa estic, no se m'hagués acudit mai!

    Buscarem uns bons préssecs per tastar-la.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  4. Aquesta se m'ha escapat!!!!
    Però sóc fan de les cremes, la faré segur!!!
    Petonets

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!