PA DE MEL DE BENIFALLET I NOUS


Feia temps que no posava en marxa la panificadora! 
Fa uns dies vaig tenir un dia d'aquells meus "d'activitat"...de fer, de voler fer, de pensar en coses per fer i fer encara més! Sense parar! 
Tots els aparells van funcionar: vaig cuinar amb cassola i amb TM5; vaig preparar un pastís amb la KA i per últim vaig fer aquest pa amb la panificadora. 
És un pa de mel i nous, ideal per esmorzar. 
Ha estat un pa especial perquè les nous són del poble del meu pare, la mel és de Benifallet i la farina és integral de xeixa de Sta. Coloma de Queralt. Una bona combinació d'ingredients!
La recepta que he utilitzat és del llibre 200 RECETAS DE PAN, de l'Editorial Blume. He modificat la proporció de les farines, he posat meitat i meitat (la recepta original porta 350g de farina integral i 150 de farina blanca) i he substituït la mantega per oli d'oliva VE.
Vinga, us explico!

INGREDIENTS: 
  • 100g de nous trossejades amb la mà
  • 350ml d'aigua mineral a temperatura ambient
  • 3 cullerades de mel de taronger MEL VALLESPÍ
  • 40g d'oli d'OVE
  • 1 cdta i 1/2 de sal
  • 250g de farina integral de xeixa 
  • 250g de farina blanca per fer pa
  • 1 cdta i 1/4 de llevat sec de forner
PREPARACIÓ: 
  1. Introduïm tots els ingredients excepte les nous al recipient de la panificadora. Comencem pels líquids i acabem pels sòlids. 
  2. Programem la panificadora a l'opció pa 1000g i programa PA INTEGRAL. 
  3. Una vegada finalitzada la cocció del pa el traiem de la cubeta i el deixem refredar sobre una reixeta. 
I ja està! A gaudir d'un bo i senzill esmorzar amb aquest pa! El podeu combinar amb allò que més us agradi! 
Si teniu panificadora...poseu-la en marxa aquest cap de setmana! 




Comentaris

  1. Un cop més, hem fas "dentetes"...com m'agradaria tenir la panificadora!!!
    Mmmm!=)MªAssumpció

    ResponElimina
  2. Bon dia! Aquests dies productius tenen recompensa! I quan el producte és bo èxit assegurat! ����

    ResponElimina
  3. Tremendu el pa fet a casa, exit asegurar a taula.
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  4. Mai he fet pa, però un dia d'aquests haig de probar-ho!
    Bon cap de setmana Olga, 1 petó!

    ResponElimina
  5. Quina producció! Però veient l'esmorzar d'avui teu i el meu penso que potser ja toca activar-me una mica😉

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  6. No cal que el diga, que m'encanta i que té que estar molt bó.
    Jo porte tres dies que tampoc pare. Serà que ho necesitava, però he acabat cansada. Ni el dic tot el que he fet. I com tinc mono de nanos, aquesta vesprada he tingut dos a la terrassa i hem fet unes magdalenes.
    M'ho he passat genial i ells, no veges.
    Besets, bonica.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!