CÓC DE CARABASSÓ I NOUS


L'estiu és temps de carabassons. Normalment els mengem en crema, puré, farcits, a la planxa...però mai, fins ara, havien format part d'un cóc. Quin gran descobriment!!! Havia fet cócs amb pastanaga i carabassa, però mai amb carabassó. A partir d'ara ja no ho podré dir!

La recepta és de Cookidoo, recepta feta amb el Thermomix. Jo li he donat el meu toc amb les espècies que vaig portar de l'Alsàcia...que cada vegada m'agraden més! 



A la recepta original porta dàtils i panses, però jo no els he posat; per això he augmentat el nombre de nous. 
M'ha agradat moltíssim! 
Vinga, us explico!

INGREDIENTS:
  • 150g de nous
  • 150g de sucre
  • La pell d'una llimona (només part groga)
  • 250g de carabassons trossejats sense pelar
  • 3 ous
  • 100g de mantega 
  • 1 cdta d'épices, canyella o speculoos
  • 180g de farina de rebosteria
  • 1 sobre d'impulsor químic Royal
  • 1 polsim de sal 
  • Sucre glass per decorar


PREPARACIÓ:


  1. Preparem el motlle. El muntem amb mantega i l'empolvorem amb farina. Reservem. 
  2. Trossegem el carabassó sense pelar. Reservem.  
  3. Escalfem el forn a 180º. 
  4. Trossegem les  nous 3segons/Vel.4. Reservem.
  5. Posem dins el got el sucre i la pell de llimona. Ho pulveritzem 30segons/Vel.10. 
  6. Afegim el carabassó i triturem 25 segons/Vel.5. Baixem els ingredients a la base del got. 
  7. Continuem incorporant els ous, la mantega i les épices de l'Alsàcia (o la canyella o l'speculoos) i ho barregem 15segons/Vel.6. 
  8. Afegim la farina, el Royal i la sal. Ho barregem 4 segons/Vel.2.
  9. Afegim a la massa les nous trossejades i ho barregem suaument amb l'espàtula. 
  10. Aboquem la massa al motlle i fem uns copets sobre el pedrís de la cuina. 
  11. Ho enfornem durant uns 35-40 minuts o fins que el testador ens surti net. Una vegada finalitzada la cocció ho deixem reposar uns 10 minuts dins el motlle. 
  12. Desemmotllem sobre una reixeta i ho deixem refredar. 
  13. Decorem amb sucre glass una vegada estigui fred (opcional).

Oi que és una manera ben dolça i curiosa de menjar carabassó? Què us ha semblat? 

Comentaris

  1. És un coc humit i molt bo! Amb xocolata... està boníssim!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tu sempre ho millores! Deu ser ben bo amb xocolata!!!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Tinc un munt de carbassons del hort del meu fill.
    Faré aquest coc, hmm, que bo!!!

    ResponElimina
  3. Benvinguda. Jo fa anys que el vaig emprar per primera vegada en rebosteria i crec que tinc dues receptes publicades.
    Té una pinta estupenda i m'encanta.
    Ets tota una experta.
    Besaeta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, Marisa! Res d'experta!
      És molt bo, molt humit, molt gustós...un èxit!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Vaya pintaza mas deliciosa tiene!!besos

    ResponElimina
  5. Ara que tindré carabassons de casa el faré! I a casa se'n lleparan els dits, n'estic segura! Ptns

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!