FIGURETES DE MASSAPÀ




Les figuretes de massapà són un dolç nadalenc que tenia a la meva llista de pendents des de fa molt temps. A la meva mare li agraden molt i sempre han estat presents a la sobretaula de la meva família.  
Havia d'arribar el moment en que em decidís a fer-les i el moment ha arribat. Són molt fàcils de fer! 
La recepta no té cap complicació i es pot trobar a molts blocs, llibres, plataformes de receptes, etc... Jo la vaig treure de Cookidoo. 


Amb l'únic que has de vigilar és en no passar-te de temps de forn, sinó queden una mica dures (m'ha passat amb les més petites). 
Una part de les figuretes les vaig fer utilitzant tallador de galetes i una altra part a mà (tinc poca gràcia). He de reconèixer que han quedat més bones les fetes a mà...potser perquè la massa està més treballada amb les mans i són més grosses. 


Ah! Vaig voler donar un toc vainillat afegint una mica de sucre glass vainillat al rovell amb el que es pinten les figuretes. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 250g de sucre glass 
  • 250g de farina d'ametlla crua
  • 1 ou (separar clara i rovell) 
  • 1 cta de sucre glass vainillat 
PREPARACIÓ: 
  1. Barregem molt bé el sucre i la farina d'ametlla. A continuació incorporem la clara d'ou. Ens han de quedar els ingredients ben integrats. Si ho feu amb el Thermomix ho heu de fer de la manera següent: primer barrejar ametlla i sucre 15 segons/Vel.6 i després d'incorporar el rovell barrejar 20 segons/Vel.6.
  2. Si volem, podem deixar reposar la massa d'un dia per l'altre a la nevera. (només part de dalt). Folrem amb paper vegetal una llanda de forn. 
  3. Escalfem el forn a 250º 
  4. Formem figuretes, les deixem a la llanda  i les pinzellem amb el rovell batut amb el sucre glass vainillat. 
  5. Les enfornem durant cinc minuts màxim, sempre vigilant que no es cremin. Les traiem del forn i no les toquem fins que s'hagin refredat. 
Les guardeu en una llauna i quan les treieu a taula i dieu que les heu fet vosaltres...ja veureu quin goig! El goig de compartir dolços fets per un mateix! 
Tingueu una bona recta final d'any! 


Comentaris

  1. Mmm....Jo també l'apunto a la llista de "PENDENTS"!:=)MªAssumpció

    Bon Any!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veuràs com t'agraden! I es fan en un plis-plas!
      Petonets i...bon Cap d'Any!
      Olga

      Elimina
  2. El meu pare t'hagués fet un homenatge amb aquestes figuretes de massapà. A la seva taula de Nadal mai van faltar.
    M'han semblat força faciletes de fer... potser m'animo per cap d'any.

    Una bona recta final i ens veiem aviat Olga.

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. A la meva mare li agraden molt! I sí...són molt fàcils de fer! Vigila amb el forn...una miqueta i ja està.
      Petonets i...bon Cap d'Any! Ens veiem al 2020!
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!