CREMA DE PERA I TARONJA...O MANDARINA



Avui us porto unes postres amb una de les fruites dolces que més m'agraden, la pera. M'agraden de diferents varietats però la blanquilla és la que més. Per suposat, si no és pera de la meva comarca només compro pera de la DO Pera de Lleida. 
Fa uns dies vam preparar aquestes postres en un taller de Thermomix i em vaig animar a tornar-la a fer. Ja l'havia fet a l'estiu i em va agradar moltíssim.



No només porta pera sinó que també porta de suc de taronja. Com les taronges del jardí encara no estan al punt dolç que a mi m'agrada la vaig preparar amb suc de mandarines, abans de que s'acabin les dels mandariners de casa. Ah!! I porta un punt de licor que la fa molt especial. 
La recepta original portava edulcorant però jo el vaig substituir per sucre, molt poquet. Amb la dolçor que té la pera crec que no cal afegir gaire cosa més. 



Heu de tenir en compte que segons la varietat de pera que utilitzeu us quedarà una textura o una altra. També s'ha de tenir en compte el punt de la maduresa. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • 1200g de pera pelada i tallada a trossets 
  • 100g de vi blanc sec 
  • 140g de suc de taronja o mandarina
  • 100g de licor de taronja 

  • 1 cda de sucre 
  • Fulles de menta (opcionals, per decorar) 
PREPARACIÓ: 
  1. Posem dins el got del Thermomix les peres i el vi blanc. Ho portem al punt d'ebullició 7 min/100C/Vel1. 
  2. Incorporem el suc i el licor. Ho fem coure durant 10 minuts/100º/Vel.2. Esperem uns minuts a que baixi la temperatura. 
  3. Afegim la cullerada de sucre i ho triturem 30segons/Vel.5. 
  4. Ho podem servir en copes, gotets...com nosaltres vulguem. Ho deixem refredar (a temperatura ambient o a la nevera). En el moment de servir-ho decorem amb fulles de menta (opcional). 
PREPARACIÓ TRADICIONAL: Trossegem les peres i les dipositem en un cassó. Incorporem el vi blan i ho portem al punt d'ebullició (ho mantenim durant uns 5 minuts, vigilant que no bulli en excés). Afegim el suc de taronja o mandarina i el licor de taronja. Ho fem coure durant uns 10 minuts (com abans, sense que arribi a bullir en excés). Incorporem el sucre i ho triturem amb una batedora. En el moment de servir-ho decorem amb fulles de menta (opcional). 

Què us ha semblat? Us animareu a fer-les? Desitjo que sí i que us agradin molt. 




Comentaris

  1. Més o menys per a quantes persones és aquesta recepta?

    ResponElimina
  2. Respostes
    1. ¡Gracias! ¡Sí, lo es! La combinación de la pera i el licor....mmmm!
      Besos,
      Olga

      Elimina
  3. Respostes
    1. Sí, Lolines! És molt suau i agradable....m'encanta!
      Petonets,

      Olga

      Elimina
  4. Una crema de fruites, que bona! (M'ha recordat les papilles de fruita del Pol, sense vi 🤣) ptnts

    ResponElimina
  5. Molt bona la crema i amb el licor de taronja, més. Besets i bon cap de setmana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Marisa!!! La veritat és que m'agrada molt i a qui la prova, també. Combina bé la pera i el licor!
      Petonets i..una abraçada forta,
      Olga

      Elimina
  6. Unes postres en gotet healthy! Com m'agraden!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé jo si són molt "healthy"....porten licor!!! El que sí que sé és que són mooooolt bones!!!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
    2. El healthy és el gotet :)

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!