GALETES DE TARONJA I CARDAMOM #1llibre1recepta


Avui us porto una recepta dolceta per si us voleu animar a fer-la el cap de setmana que ja el tenim a tocar. És de l'últim llibre culinari que he adquirit, de la Natalia Osorio del bloc CON HARINA EN MIS ZAPATOS



Fa molt i molt temps que segueixo el seu bloc. M'agraden molt totes les seves receptes i n'he fet unes quantes, sobretot els seus pans dolços. 
Quan vaig veure que publicava un llibre vaig tenir clar que me'l compraria! De fet podria dir que sóc una addicta als llibres de cuina...me'ls compraria tots! 
Si voleu que us digui la veritat, m'ha costat triar la recepta per la que començar. He mirat i remirat i finalment, m'he decidit per unes galetes de taronja (ara estem en plena temporada i al jardí tinc dos tarongers) i cardamom. Oooixx, que bones han quedat!! He augmentat la quantitat de ratlladura i he disminuït una mica la de cardamom. Ah! I he afegit sucre vainillat...per donar-li el toc que tant m'agrada. 



He modificat el procediment de formar-les, ho he fet a la meva manera. A la recepta original se'ns proposa posar la massa en una màniga pastissera, formar les galetes i deixar-les refredar. Jo, per qüestions d'organització, vaig deixar reposar la massa i vaig formar les galetes a mà. 
Vinga, us explico! 



INGREDIENTS (unes 25-30 galetes): 

  • 140g de sucre
  • 20g de sucre vainillat
  • 200g de mantega a temperatura ambient 
  • 270g de farina
  • 100g de farina d'ametlla
  • 1 cdta d'impulsor Royal 
  • 1 ou M
  • Un polsim de sal
  • Ratlladura d'una taronja
  • 1/2 cdta de cardamom mòlt 
PREPARACIÓ: 

  1. Tamissem la farina, el Royal i el cardamom. Reservem. 
  2. Al bol de la KA barregem el sucre, la ratlladura de taronja i la sal. Afegim la mantega i barregem fins que obtenim una barreja molt cremosa i esponjosa. 
  3. A continuació incorporem l'ou batut i continuem barrejant molt bé, a velocitat baixa. 
  4. Tot seguim afegim la farina i anem barrejant a poc a poc. Per últim incorporem la farina d'ametlla. 
  5. Posem la massa en un bol i el cobrim amb film transparent. Ho deixem reposar a la nevera almenys dues hores (jo la vaig deixar tota la nit). 
  6. Escalfem el forn a 200º. 
  7. Formem boletes i les aplanem amb l'ajuda d'una forquilla, així li quedaran uns ratlletes molt maques. 
  8. Enfornem les galetes durant uns 10-12 minuts, fins que les vores es comencen a daurar. 
  9. Una vegada fora del forn, les deixem reposar uns cinc minuts a la safata i després les passem a una reixeta de refredar amb molta cura. 
 

I ja està!!! Així de fàcil! Us quedarà la cuina ben aromatitzada i podreu gaudir d'unes galetes delicioses. Ah! I com no...us recomano que les compartiu, fareu feliços a qui les tasti. 





Comentaris

  1. Ja m'ho imagino! Les galetes de cítrics són molt bones i el cardamom súper saludable. Ptnts

    ResponElimina
  2. El gustet del cardamom...junt amb la taronja...en vull unes quantes Olga!!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!