MAGDALENES DE TARONJA DEL MEU JARDÍ


El cap de setmana m'agrada preparar dolcet. Més senzill, més complicat, més quantitat, menys quantitat, amb xocolata o sense...sigui com sigui, dedico una part del descans de dissabte o diumenge a encendre el forn. Per mi és un gran plaer! 



Feia molt temps que no feia magdalenes (al bloc tinc publicades unes quantes receptes...consulteu-les aquí) i de cop em van venir unes ganes enormes de preparar-les. Vaig estar buscant una nova recepta que provar i em vaig decidir per una de Cookidoo de madalenes de taronja. Les taronges del jardí estan al seu moment òptim i són dolcíssimes, així que ho vaig tenir claríssim. A més, el Thermomix tritura per complet la taronja, pell inclosa, i això li dona un gust molt intens. Són boníssimes! 




Vaig fer dues petites modificacions respecte a la recepta original: incorporar sucre vainillat i afegir una miqueta de gasificant de paperets de gasosa. 

La cocció l'he fet a la meva manera, com l'he realitzat altres vegades que he cuit magdalenes. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (unes 22 unitats aprox.): 

  • 1/2 taronja amb pell 
  • 4 ous M
  • 180g de sucre + 20g sucre vainillat (i una mica més per empolvorar les magdalenes)
  • 200g d'oli de gira-sol
  • 220g de farina de rebosteria
  • 15g d'impulsor químic Royal 
  • Un polsim de sal 
PREPARACIÓ: 
  1. Posem dins el got la taronja, els ous i el sucre. Triturem i ho fem tebi durant 3min/37ºC/Vel.5. A continuació ho batem 3min/Vel.5 (no hi ha temperatura). 
  2. Incorporem l'oli i barregem 15 segons/Vel.5. 
  3. Afegim la farina, el Royal i la sal i barregem 8segons/Vel.6. Aboquem la massa en un bol (o si volem dins el mateix got), la cobrim amb film transparent i la deixem reposar a la nevera durant una mitja hora aproximadament. 
  4. Escalfem el forn a 250º. 
  5. Omplim les càpsules fins uns 3/4 de la seva capacitat i les empolvorem amb una mica de sucre. Les càpsules les podem posar dins un motlle metàl·lic de muffins (ajudarà a que no s'obrin). 
  6. Les enfornem durant uns 10-12 minuts. Els primers cinc minuts a 250º i els últims a 220º. Vigilem que no es cremin! Jo situo la safata del forn al primer nivell del forn. 
  7. Una vegada ha finalitzat la cocció les deixem refredar sobre una reixeta. 


Les podeu guardar en un recipient hermètic o en una llauna...tot i que no caldrà que les conserveu gaires dies perquè volaran! Són delicioses i molt esponjoses! 



Comentaris

  1. Vinc a buscar taronges...que a la meva terrassa només hi ha càctus !!!!!!!

    T'han quedat súpers!

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
  2. Vinc directament a menjar-me-les a la teva terrassa! Quin goig😙

    ResponElimina
  3. Hola Olga. Ja el vaig comentar que em semblen meravelloses. No tinc taronges, malgrat que estic envoltada de camps, alguns dels quals estàn abandonats. Les teues magdalenes sempre queden estupendes. No dubte que aquestes també estan boníssimes.
    Mira, però crec que no has posat la quantitat de paperets de gasosa. M'emporte la recepta o la buscaré al cookidoo i compararé.
    Besets.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!