BUNDT CAKE RED VELVET MARMOLAT #1llibre1recepta


Avui us presento l'última adquisició per la meva biblioteca gastronòmica particular...un llibre exclusiu de receptes de bundt cakes que per casualitat va arribar a la meva pantalla del mòbil i es va quedar gravat als meus ulls. No em vaig poder resistir! De fet...m'he de contenir perquè amb els llibres de cuina tinc com un deliri. 
El llibre es titula DELICIOUS BUNT CAKES i les seves autores són les americanes Roxanne Wyss i Kathy Moore


Vaig decidir-me per un bundt marmolat, ja que encara no havia fet mai cap. La veritat és que no m'ha quedat com jo volia i com m'havia de quedar...el vaig toquinejar massa! Al proper intent sortirà millor! 


Per fer el bundt vaig triar el classic Bundt Anniversary de Nordic Ware, un dels meus preferits. Les mesures les he utilitzat en cups i teaspoons (americanes).
Vinga, us explico! 



INGREDIENTS: 
  • 3 1/4 de farina d'ús comú
  • 1 1/2 teaspoons de bicarbonat
  • 3/4 de cup de mantega a temperatura ambient
  • 1/3 cup d'oli d'oliva VE
  • 2 1/4 cups de sucre
  • 5 ous L
  • 4 teaspoons de vinagre blanc 
  • 1 i 1/2 teaspoons d'extracte de vainilla
  • 1 i 1/2 de buttermilk 
  • 3 tablespoons de cacau 
  • 2 teasponns de colorant de color roig 
  • Per la cobertura glacejada: sucre glass i llet sencera 
  • Fideuets de colors per decorar 
PREPARACIÓ: 

  1. Escalfem el forn a 180º (dalt i baix)
  2. Preparem el motlle que anem a utilitzar i el ruixem amb spray desemmotllant. 
  3. Tamissem la farina i el bicarbonat. Reservem. 
  4. Batem la mantega amb el sucre fins que tinguem una textura esponjosa. Si ho feu amb un robot de cuina ho podeu batre a velocitat mitjana-alta. 
  5. Anem incorporant els ous d'un en un. Fins que un no està ben incorporat, no afegim el següent. Afegim el vinagre i continuem barrejant. 
  6. Arriba el moment d'afegir farina i buttermilk. Ho fem alternant-los: farina-buttermilk-farina-buttermilk-farina. Al final ens ajudem d'una espàtula per acabar d'integrar-la del tot. 
  7. Retirem a un bol la meitat de la massa i afegim el cacau i el colorant. Ho barregem molt bé. 
  8. Aboquem la massa sense colorant dins el motlle i a continuació la massa amb el colorant. Passem una cullera per les dues masses, vigilant que no es barregin massa. 
  9. Fornegem durant una hora aproximadament o fins que el testador surti net. 
  10. Traiem el motlle del forn i el deixem reposar uns 10 minuts. Tot seguit el desemmotllem i el fem refredar sobre una reixeta. 
  11. Quan està fred preparem el glacejat (Jo el faig a ull: barrejar 4 cullerades de llet amb sucre glass fins que obtenim una textura consistent, al nostre gust) i el decorem amb fideuets de colors.    
Desitjo que us agradi moltíssim i que us animeu a preparar-lo! 


Comentaris

  1. Holaaa!!! molt bona recepta,aquet llibre amb sembla genial pero el motllo ma enamorat....que bonic, tot un luxe!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies!!! El llibre està molt bé i els motlles...són com petits tresors! Tots preciosos!!!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Quina preciositat de bundt! Ideal per a qualsevol celebració
    Cuida't molt.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Glòria!!!
      Igualment...cuideu-vos molt!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. T'ha quedat genial!!! ets la sra. bunt per excelència!!!
    Ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!