CRUFFINS @Cuinema6mans





Comencem la setmana dolçament, amb un nou @Cuinema6mans amb la Marta i la Glòria
Aquesta vegada ens hem decidit per uns cruffins, la barreja de croissant i muffin que tant es va posar de moda temps enrere. 
Tot un repte per mi!! No els havia fet mai així que...m'he hagut d'informar bastant. Quan vaig veure la paraula "cruffin" vaig pensar...uuufff, difícil per mi! 
Ara que ja els he fet, crec que he de millorar força la tècnica del format. I això només s'aprén tornant-los a fer! 
Per formar-los em va ajudar força aquest vídeo...aquí
Quan els torni a fer espero que em quedin millor! 


La meva recepta és d'una blogosfera anglesa de Thermomix. Em va agradar molt la manera de presentar i explicar la recepta. Molt curiosa! 

Un dels ingredients de la recepta és la mel. He aprofitat per tastar per primera vegada la MEL BONET, de Riba-roja d'Ebre (el primer poble de la Ribera d'Ebre en el que vaig viure! El poble de la meva infantesa!) 


Vinga, us explico! 

INGREDIENTS:

A: 240g de llet sencera a temperatura ambient, 10g de llevat fresc, 15g de mel 
B: 450g de farina de força, 50g de sucre, 10 g de sucre vainillat (quan repeteixi la recepta hi posaré una mica més i menys quantitat del normal), 1cdta de sal 
C: 100g de mantega freda, a daus petits
D: 80-100g de mantega a temperatura ambient

PREPARACIÓ: 

1.Posem els ingredients A al got del Thermomix i escalfem 1m.30s/37º/Vel.3 
2.Afegim els ingredients B i els barregem 30segons/Vel.3 
3. A continuació amassem durant 5minuts. Mentrestant amassa anem abocant els daus de mantega freda. Retirem la massa del got i el passem a un bol prèviament muntat amb mantega. El deixem reposar fins que dobli el seu volum. 
4.Muntem amb mantega les cavitats d'un motlle de muffins. Reservem. 
5.Una vegada ha passat el temps del llevat aboquem la massa sobre el pedrís prèviament enfarinat. El dividim en 8 porcions aproximadament. Cada porció de massa l'estirem molt bé amb un corró, ha de quedar molt, molt fina! La muntem amb una porció de mantega i l'enrotllem molt bé (l'anem estirant conforme l'anem plegant). A continuació la tallem amb un ganivet en dues parts verticalment. Cada part la dobleguem sobre ella mateixa i la dipositem a una cavitat del motlle de muffins. Repetim el procediment amb totes les porcions de massa. Al vídeo que us he enllaçat dalt queda molt ben explicat! 
6.Una vegada tenim totes les porcions al motlle, ho fem reposar una hora aproximadament. 
7.Escalfem el forn a 180º i enfornem els cruffins uns 30 minuts aproximadament. Una vegada estan cuits els deixem refredar sobre una reixeta.
8.Abans de presentar-los els empolvorem amb sucre glass. 





Què us han semblat? Us prometo que els propers estaran millor...
Visiteu les receptes de la Glòria...aquí i la de la Marta...aquí Els seus de ben segur que són perfectes!! 

Comentaris

  1. I els teus també han quedat perfectes!!!!!!
    Bons els cruffins, he xalat molt fent-los...i menjant-los.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Glòria!! Jo també he xalat!! Sobretot menjant-los!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Perfectes! El que no faci la TH!!! Aquesta recepta sembla que hagi de ser díficil, però és només la tècnica de la massa del croissant. Complicat no,laboriós!
    A veure la propera si fem pa,no??
    Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. La tècnica la milloraré, de ben segur!
      Sí, vinga!! Anem a fer pa!!!
      Una abraçada,
      Olga

      Elimina
  3. Olga, jo els veig perfectes! I... oi que són bons?
    En vaig fer una vegada fa temps i em va costar una mica tot el procés d'estirar i enrotllar la massa, però el resultat val la pena!
    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies per les teves paraules!!! Sí, són boníssims! Els repetiré, seguríssim. I a la propera de ben segur que la tècnica ja se'm donarà millor.
      Petonets,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!