COC D'AVELLANES I VI DOLÇ #PobleVell



La relació que tinc amb la població de Corbera d'Ebre em ve des de la infantesa. 
Quan anàvem des de Riba-roja d'Ebre i més tard des d'Ascó als pobles dels meus iaios (Montalbán y Utrillas, a Teruel) sempre havia parada obligatòria a Corbera d'Ebre. Paràvem a la Cooperativa Agrícola a comprar vi blanc per al iaio Juan i vi negre per al iaio Pepe. 
Anys més tard, quan el meu pare es va comprar una bóta per fer-se el seu vi a casa com un petit capritxet, el vi blanc era el vi de Corbera d'Ebre. Ah! I no em puc oblidar del vermut...som uns grans fans! 

Força anys més tard vaig arribar a treballar a l'escola de Corbera. Van ser tres cursos inoblidables dels que tinc uns bonics records! Vaig aprendre moltíssim i vaig establir un lligam especial amb algunes de les meves alumnes i les seves famílies que puc dir que dura fins avui en dia. 
Aprofitant que anava a Corbera a treballar sempre hi havia algú de la família que em deia..."quan puguis, compra'm vi, quan puguis compra'm vermut...". 

Ara que ja coneixeu una mica més de mi i de la meva història...us explico què vaig fer l'altre dia amb el vi dolç POBLE VELL
Vaig preparar una segona versió del Coc d'avellanes i ratafia que vaig publicar l'any passat amb una mica menys de sucre i un ingredient afegit, els nibs de cacau. 
Amb una recepta sencera vaig fer dos cocs diferents, un sense i un amb nibs. Vaig utilitzar dos motlles petits de Nordic Ware, dels que ja sabeu que sóc una fan. 


El resultat...impressionant! Vinga, us explico! 


INGREDIENTS: 
  • 200g d'avellanes del terreno torrades 
  • 75g de galetes
  • 6 ous M
  • 1 polsim de sal
  • 1 cdta de vainilla líquida
  • 180g de sucre
  • 1 sobre d'impulsor químic Royal (15g)
  • 50g de vi de licor dolç POBLE VELL 
  • 40g d'oli de gira-sol
  • Sucre glass per decorar 
  • Un grapadet de nibs de cacau Simón Coll (al vostre gust) 

PREPARACIÓ THERMOMIX:
  1. Preparem un motlle ruixant-lo amb spray desemmotllant. Reservem. 
  2. Escalfem el forn a 180º.
  3. Posem dins el got les avellanes i les galetes i ho triturem 30 segons/Vel.10. Amb l'ajuda de l'espàtula baixem la pasta al fons del got. 
  4. Incorporem els ous i barregem 15 segons/Vel.4
  5. Afegim la sal, la vainilla, el sucre i el Royal. Ho tornem a barrejar 15segons/Vel.4
  6. Finalment, incorporem l'oli i el vi i ho tornem a barrejar 20segons/Vel.5
  7. Aboquem la massa dins el motlle i incorporem els nibs. Ho barregem amb molta cura, evitant tocar les parets del motlle. 
  8. Ho enfornem durant uns 50 minuts aproximadament a 180º. 
  9. Una vegada ha finalitzat la cocció ho deixem reposar 10 minuts dins el motlle. Passats els minuts, ho desemmotllem i ho deixem refredar sobre una reixeta. 
  10. Abans de presentar-lo l'empolvorem amb sucre glass. 

PREPARACIÓ TRADICIONAL: 

  1. Preparem un motlle ruixant-lo amb spray desemmotllant. Reservem. 
  2. Escalfem el forn a 180º.
  3. Amb una picadora tipus 1-2-3 triturem les  les avellanes i les galetes.  Ho aboquem dins uns un bol gran i ho barregem. 
  4. Incorporem els ous i ho barregem amb unes varetes. 
  5. Afegim la sal, la vainilla, el sucre i el Royal. Ho tornem a barrejar tot. 
  6. Finalment, incorporem l'oli i el vi i ho tornem a barrejar fins que tot està ben integrat. 
  7. Aboquem la massa dins el motlle i incorporem els nibs. Ho barregem amb molta cura, evitant tocar les parets del motlle.  
  8. Ho enfornem durant uns 50 minuts aproximadament a 180º. 
  9. Una vegada ha finalitzat la cocció ho deixem reposar 10 minuts dins el motlle. Passats els minuts, ho desemmotllem i ho deixem refredar sobre una reixeta. 
  10. Abans de presentar-lo l'empolvorem amb sucre glass. 
Ja veureu que bo és...i si ho acompanyeu d'una copeta de vi dolç Poble Vell...encara millor! 




Comentaris

  1. Aquests vins s'hauran de tastar ... I aquest coc TAMBÉ!!!!!

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això ho podem solucionar d'una manera molt fàcil...el dolcet del proper #cuinena6mans presencial! Esperem que arribi algun dia...
      Petonets,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!