TARTA TATIN DE TOMÀQUETS ECOLÒGICS @SéniadeCasadó



Com ja sabeu, m'agrada força provar noves receptes. Cada mes, quan rebo la revista Thermomix, trio una o dos receptes per fer-les "immediatament". Aquesta va ser la "immediata" de la revista del mes de Juliol i la vaig encertar plenament...em va encantar! 


Vaig aprofitar un sopar amb amics per preparar-la i ens va agradar molt a tots. 
Som en plena temporada de la tomaca i tenint a disposició les de la Sénia de Casadó...no podia deixar passar l'oportunitat de fer la tarta tatin salada que avui us presento. Vaig utilitzar dues varietats de tomaca: la montserrat i la de pera. 

Fixeu-vos si em va agradar que vaig optar per fer-la en una classe online...segona oportunitat per poder gaudir-ne una altra vegada! En aquesta, a més a més, vaig afegir els tomàquets cirerol. 


Ja tinc ganes de tornar-la a cuinar afegint uns ingredients que crec que la complementaran força bé.

Respecte a la recepta original vaig fer un petit canvi: vaig utilitzar all negre i alfàbrega seca en compte d'alfàbrega fresca.  
De moment...us explico aquesta! 


INGREDIENTS: 
  • MASSA: 200g de farina d'ús comú, 100g de mantega a daus petits, 65g d'aigua molt freda, 1/2 cdta de sal 
  • FARCIT: 250g aprox de tomàquets (montserrat i pera), 20g d'oli d'OVE, 1 all negre, 30g de sucre morè, alfàbega, un polsim d'orenga, sal, 1 polsim de pebre mòlt, 1 cda de mostassa. 
PREPARACIÓ: 
  1. En primer lloc preparem la massa. Posem dins del got la farina, la mantega, l'aigua freda i la sal. Ho barregem 20 segons/Vel.6. Formem una bola amb la massa, l'emboliquem amb film transparent i la reservem a la nevera durant una mitja hora. 
  2. Tallem les tomaques a rodanxes fines i reservem. 
  3. Escalfem el forn a 200º i preparem el motlle (tipus quiche, de 28 cm): el greixem amb una mica d'oli d'oliva. Reservem. 
  4. Posem dins del got l'all, el sucre, l'alfàbrega, l'orenga, l'oli, la sal i el pebre. Ho triturem tot durant 10segons/Vel.7. Aboquem la barreja al motlle que tenim preparat i ho repartim molt bé amb l'ajuda d'una espàtula o pinzell. 
  5. Col·loquem les rodanxes de tomaca, ben repartides. Podem posar unes sobre les altres. Les distribuïm de manera que ens quedin bé. 
  6. Treiem la massa de la nevera. Empolvorem el pedrís de la cuina amb farina i estirem la massa fins formar un cercle de la mateixa mida que el motlle. 
  7. Muntem la superfície de la massa amb la mostassa. 
  8. És el moment de posar la massa al motlle. La cara que tenim muntada amb la mostassa és la que ha de tocar a les tomaques. Dobleguem la vora de la massa cap a dins de la vora. 
  9. Punxem la massa amb una forquilla i l'enfornem a 200º durant 25 minuts. La massa ha de quedar daurada. 
  10. Una vegada ha acabat la cocció la retirem del forn i anem amb compte a l'hora de desemmotllar-la. Ens anirà bé desenganxar la massa de les vores amb la punta rodona d'un ganivet. Aboquem la massa a un plat ben bonic de servir. Recordeu que la massa ha de quedar a sota i les tomaques a sobre! 
  11. La podeu servir calenta, tèbia o freda. Al vostre gust! 
Si preparem una amanida i l'acompanyem d'una porció d'aquesta tarta tatin...ja tenim un sopar de luxe! 
Desitjo que us hagi agradat! 



Comentaris

  1. Amb el que m'agrada a mi tot el que porta tomaca!!!

    Ptns
    Glòria

    ResponElimina
  2. Hola! No aconsegueixo trobar l'adreça de Sénia de Casadó. Me la podries donar tu, si us plau?

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!