TORTELL SALAT D'ESTIU AMB HERBES PROVENÇALS

 

Aquest estiu estic gaudint molt de la cuina. Estic provant moltes receptes i, la veritat, xalo moltíssim. 

La recepta que us porto avui és una d'elles i tot just  la vaig fer el cap de setmana passat. Estic molt contenta amb el resultat! Ho estic per dos motius...perquè em va agradar molt el seu sabor i textura i perquè queda molt bonica. Fa molt estiu!!! 

És molt fàcil de fer, ja veureu. Em vaig complicar una mica més perquè la pasta de full la vaig fer jo mateixa amb el meu TM6; però si compreu vosaltres la pasta de full és ràpid i sense complicacions. 

La recepta original és de Cookidoo. Jo he fet un canvi  respecte a ella per adaptar-la al gust dels de casa: he posat mozzarella ratllada substituïnt la mozzarella fresca i el formatge feta. Crec que amb un formatge d'ovella o de cabra de les nostres comarques quedaria espectacular...

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • 1 làmina de pasta de full rodona
  • Uns 300g de carabassó tallat a rodanxes molt fines 
  • 8 tomàquets cirerols tallats per la meitat
  • Alfàbrega fresca (jo no en tenia i vaig utilitzar deshidratada)
  • 1 raig d'OVE
  • Un polsim d'herbes provençals
  • Un polsim d'orenga
  • Un polsim de sal
  • Un polsim de pebre mòlt
  • 1 ou batut (per pinzellar) 
PREPARACIÓ: 
  1. Doneu a les rodanxes de carabassó  un cop de planxa (volta i volta) o cinc minuts de cocció al vapor. Reserveu. 
  2. Escalfeu el forn a 200º. 
  3. Col·loqueu la massa de pasta de full sobre paper vegetal i sobre la llanda amb la que ho portareu al forn. Feu 8 talls des del centre fins a arribar a uns tres-quatre dits de la vora.              
  4. Repartiu el carabassó, la mozzarella i els cirerols. Regueu amb un rajolí d'OVE. Empolvoreu amb una mica de sal, pebre i les herbes provençals. 
  5. Ara arriba el moment de sobreposar la massa per damunt del farcit. Agafeu la massa per la punta del centre i porteu-la a la vora exterior.  
  6. Pinzelleu amb ou batut i empolvoreu amb orenga. 
  7. Fornegeu durant uns 25 minuts a 200º (o fins que estigui dauradet). 
  8. Una vegada estigui cuit el tortell el presenteu en un plat ben bonic i el talleu en porcions. 
I...a gaudir! Us asseguro que si el feu...repetireu! 



Comentaris

  1. Olga...que bonic que queda aquest tortell i que bo ha de ser. Amb la Filada que compro aquí dalt ha de quedar boníssim. Una alta recepta por fer quan tingui gent a casa.
    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé com ho he fet, però t'he contestat pel correu del Jordi heheh

      Elimina
  2. Hola bon dia, es per menjar fred o calent?

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!