PEUS DE PORC AMB PRUNES #1llibre1recepta



No sé si us ho he dit altres vegades, crec que sí...els peus de porc m'encanten, m'agraden molt i m'agrada cuinar-los de tant en tant. Bé, aquest de tant en tant vol dir unes tres vegades a l'any. De les tres vegades, dues són d'una manera senzilla i una més "eleborada". 
La que us presento avui és la més elaborada. A l'hora de preparar-le m'he basat en la recepta núm.828 del Corpus del Patrimoni Culinari Català. Un llibre que us recomano!!! Crec que és un dels imprescindibles...


Els peus de porc els vaig comprar cuits a la Carnisseria Nogales. Unes vegades els compro per coure'ls jo i altres ja el compro cuits perquè ho fan molt al meu gust, són com fets a casa. 

Respecte a la recepta original vaig reduir una tercera part la quantitat de prunes de la recepta perquè vaig pensar que potser seria massa i no li vaig afegir un allioli negat al final. 

Van quedar...deliciosos...espectaculars. El meu fill em va dir que eren plat de restaurant! No sabeu que contenta em va fer! La veritat és que els de casa són molt agraïts, sempre feliciten quan un plat els agrada i els agrada que vagi provant receptes. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 4 peus de porc cuits
  • 3 tomàquets de penjar ratllats 
  • 1 ceba grossa tallada en juliana fina (o al vostre gust)
  • 200g de prunes 
  • Una mica de farina 
  • Picada: 1 all, julivert, un grapadet de pinyons
  • 1 gotet petit de vi ranci 
  • Oli d'oliva VE
  • Sal 
PREPARACIÓ:
  1. Enfarinem els peus de porc. Reservem. 
  2. Posem oli a escalfar en una cassola i fregim els peus de porc. Els retirem i reservem. 
  3. En el mateix oli (i si veieu que queda poc afegim una mica més) fem el sofregit de la ceba i la tomaca. Ho fem a poc a poc, a foc suau. 
  4. Quan veiem que el sofregit gairebé està enllestit, incorporem el vi ranci, els peus de porc i la picada. Si fos necessari podríem afegir una mica d'aigua o de brou. Ho fem coure a foc suau durant uns 30 minuts o fins que veiem que els peus estan ben cuits. 
La recepta original ens explica que els podem servir amb un allioli negat per sobre o els podem gratinar uns minuts. 
Desitjo que us hagi agradat! 


Comentaris

  1. A mi els peus a la brasa però em sembla que aquesta amb l’allioli negat m’agradaria força!

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!