RANXO A L'ESTIL ARAGONÉS...A LA MEVA MANERA

 




El plat que avui us presento fa setmanes que el vaig preparar. Tenia un trosset de llonganissa de la Carnicería Salas de Montalbán i volia preparar un plat aragonès amb ella. 

Vaig fer recerca de receptes i de llibres de cuina (em vaig comprar dos que em van arribar després d'haver cuinat aquest ranxo) i al final vaig fer cap a Cookidoo.
Hi ha unes col·leccions de receptes de cuina tradicional i vaig trobar una recepta que em va agradar molt...el RANCHO ARAGONÉS. 

A Móra d'Ebre també tenim un RANXO, que es prepara per la Diada de Sant Jeroni al mes de maig. 
M'encanten aquests plats tradicionals que són plat únic...hem de fer el possible per mantenir-los en el temps! 


Vaig substituir la carxofa per borraines, ja que quan no el vaig fer no era temporada. Alguns dels ingredients que marcava aquesta recepta i altres que he vist per les xarxes jo no els he posat: ni el xoriço ni la costella de porc. M'ho anoto per la propera! 
Tampoc vaig posar el pebrot perquè no m'agrada gaire als plats de cassola. 
El que sí que vaig posar va ser coll de corder, que m'agrada molt i és una carn molt utilitzada a Aragón. 
Vinga...us explico!!! 

INGREDIENTS: 
  • 150g de ceba o una ceba mitjana
  • 1 o 2 alls (al gust)
  • 50g d'OVE
  • 400g de coll de corder 
  • 200g de llonganissa fresca d'Aragón
  • 500g de patates esqueixades
  • 150g de borraines 
  • 50g d'arròs 
  • Sal i un polsim de pebre mòlt
  • 1 fulla de llorer 
  • 900g d'aigua 
PREPARACIÓ: 

1.Posem dins del got la ceba i l'all, juntament amb l'oli i ho trossegem durant 5 segons/Vel.4. Si us agrada més petit, a Vel.5. 

2.Sofregim la ceba i l'all durant 10minuts/120º/Vel.cullera. 

3.A continuació incorporem el coll de corder i continuem sofregint durant 5min/120º/gir invers/Vel.cullera. 

4.Afegim 100g de patates, la sal, el pebre mòlt, la fulla de llorer i l'aigua. Ho fem coure durant 10minuts/100º/gir invers/Vel.cullera. 

5.La resta de patates, les borraines i la llonganissa ho courem al vapor, al Varoma. El col·loquem bé sobre la tapa, el tapem i ho fem coure durant 25 min./Varoma/gir invers/Vel.cullera. 

6.Ara només ens queda coure l'arròs. Retirem el recipient Varoma, aboquem l'arròs pel bocal de la tapa, tornem a col·locar el varoma i ho acabem de coure 15minuts/Varoma/gir invers/Vel.cullera. 

7.Quan ha acabat la cocció col·loquem els ingredients del Varoma en una sopera i aboquem amb molta cura el contingut del got. 

Ho presentem a taula i...a gaudir! 


Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!