SOPA GREGA DE CIGRONS

 


Aquest està sent un hivern de descobrir noves sopes i noves combinacions. I com m'agrada! Vull dir que m'agrada molt sopa i provar noves receptes. 
Ah!! I m'he comprat un nou llibre amb receptes de sopa que és...una passada! Ja us el presentaré més endavant! 


Ja sabeu que sóc una amant de Thermomix i de la seva plataforma de receptes. Allí puc trobar milers de receptes; a vegades les segueixo fil per randa i a vegades faig les meves variacions, ja sigui per pugui agradar a tothom de casa o per provar com queden altres combinacions d'ingredients (o perquè hi ha algun que a mi no m'agrada, també s'ha de dir).

La que us porto avui és una sopa de la cuina grega que estic conveçudísima que us agradarà. La base són les cigrons, per tant, és una bona manera de "disfressar-los" si teniu a casa algú que no els vol veure ni en pintura. És un recepta nutritiva i molt econònica. 
El toc de llimona que porta...m'ha sorprès molt i m'ha agradat! 
És una de les sopes que també ha arribat per quedar-se. 
La segona vegada que l'he fet he fet dues variacions respecte a l'original: he reduït quantitat de cigrons perquè crec que millora la textura i és una miqueta més líquida i he augmentat la quantitat de ceba. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • Un bon raig d'oli OVE (uns 30g)
  • Una ceba grossa (200g)
  • 180g de cigrons cuits 
  • Sal
  • 1 polsim d'orenga
  • 1 polsim de pebre mòlt
  • 1 mica de julivert (jo el poso deshidratat)
  • 20g de suc de llimona
  • 600g d'aigua 
  • Crostonets de pa i rajolí oli (presentació) 
PREPARACIÓ: 

1.Posem dins del got l'oli i la ceba. Ho trossegem 3 segons/Vel.5 i ho sofregim 8 min./120º/Vel.1.

2.A continuació incorporem els cigrons, el julivert, l'orenga, el pebre i la sal i ho fem coure 15min./100º/Vel.1.

3.Afegim el suc de llimona i procedim a triturar 1min/Vel.progressiva 5-10. 

I tenim una sopa...que estic convençuda de que us agradarà moltíssim quan la proveu! 





Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!