COC DE CREMA D'AMETLLA ALMENDRINA #OlivaSupermercats

Sempre que passo per davant del prestatge de la llet i de les begudes vegetals del supermercat Oliva me la quedo mirant, no sé perquè. Sempre m'ha cridat molt l'atenció l'Almendrina, la crema d'ametlla. 

És un producte de proximitat elaborat des de l'any 1935 a Reus, una ciutat propera amb la que ens sentim molt vinculats els veïns de la Ribera d'Ebre. 


Em feia goig preparar una recepta dolça amb aquesta crema...i avui us porto la primera recepta que he preparat amb ella: un coc. Havia de preparar-ne un per l'aniversari del meu fill i vaig pensar que aquest seria ideal. Al meu fill li encanten els cocs senzills, els de casa, els de de tota la vida. Amb aquest, ho vaig encertar! 


A més, us diré que es conserva molt bé durant gairebé sis dies dins de la campana de vidre (hem fet bondat i no l'hem compartit com en altres ocasions faig). 

Per fer el coc em vaig orientar amb el coc de iogurt. Vaig anar jugant amb les quantitats i els ingredients (reduir sucre, pujar ous, posar una més de crema que si posés iogurt...) i el resultat ha estat molt més que acceptable. 


Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 4 ous M
  • 180g de sucre
  • 140g de crema d'ametlles Almendrina
  • 250g de farina de rebosteria 
  • 1 polsim de sal
  • 1 sobre d'impulsor Royal 
  • 100g d'oli de gira-sol
  • 2 cullerades de mistel·la 
PREPARACIÓ: 

1.Tamissem la farina, el Royal i la sal. Reservem. 

2. Escalfem el forn a 180º i preparem el motlle. Reservem. 

3. Posem l'accessori varetes de la KA i al bol introduïm els ous i el sucre. Ho barregem a velocitat alta fins que obtenim una massa blanquinosa i esponjosa. 

4. A continuació baixem la velocitat anem incoporant a poc a poc la crema d'ametlles, l'oli i la mistel·la. 

5. Ara és el moment d'anar afegint amb cura, a poc a poc, la farina. Ho acabem de barrejar amb l'espàtula, amb moviments envolvents. 

6. Ho aboquem al motlle i fem uns copets sobre el pedrís de la cuina. 

7. Ho enfornem uns 35-40 minuts o fins que veiem que el testador surt net. 

8. Una vegada ha finalitzat la cocció deixem reposar el coc dins del motlle uns 10 minuts. Tot seguit el desemmotllem i el deixem refredar sobre una reixeta.
 
9. Quan està fred l'empolvorem amb sucre glass. 



Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!