MONA TRADICIONAL CRISTINA #Pasqua2021

Cada any per Pasqua  m'agrada provar una recepta diferent de massa de mona tradicional. Enguany m'he dedicit per una anomenada "cristina" segons alguns pastissers o també coneguda per "de rotlle", una massa de la família dels brioixos. 


La recepta feia molt temps que la tenia guardada però no acabava de sortir. I per fi aquesta Pasqua he decidit fer-la! Sabeu què m'ha passat? Que quan l'he provat m'he dit a mi mateixa..."i per què no l'has fet abans? No saps el que t'has perdut!" Però és clar...tot no ho podem fer, ens hem de dosificar. Si tot ho fem i tenim ja...què ens quedarà per fer?

La recepta és una de les que abans es facilitaven a les classes de mones de Thermomix, almenys a la meva zona. Fa anys la tenia en paper i la vaig perdre, però vaig tenir sort que l'any passat la vaig tornar a recuperar gràcies a una bona companya. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS:

120g de llet sencera

·  60g d’oli de gira-sol

·  1ou L + 1 ou pintar

·  50g de sucre

·  25g de llevat fresc o 8g de sec de forner

·  300g de farina de força


PREPARACIÓ:

11.Posem la llet, l’oli, l’ou, el sucre i el llevat (desfet amb les mans). Barregem 10 segons/Vel.4. // 

22.Incorporem la farina i barregem 15seg/Velocitat 6. A continuació ho amassem durant 3min/Amasar.// Amassat manual:formem un volcà amb farina i anem posant al centre la resta d'ingredients. Ho anem barrejant amb les mans, amb molta cura. A continuació ho anem amassant amb les mans, durant uns 10 minuts aproximadament. 

33.Deixem reposar la massa dins del got fins que veiem que ha doblat el volum.//Deixem reposar la massa en un bol fins que dobla el seu volum. 

44.Passat aquest primer temps de repòs baixem la massa amb l’ajuda de l’espàtula i tornem a amassar 2min/Amasar. // Passat aquest primer temps de repòs desgasifiquem una mica la massa i formem una bola. 

55.Retirem la massa del got i formem el tortell (rodó o allargat, com més us agradi). El podem farcir del que més us agradi: crema, de xocolata, de massapà o de cabell d'àngel. Col·loquem els ous durs, pintem amb ou batut i deixem que torni a doblar el volum (vigileu que no llevi en excés).

66.Escalfem el forn a 180º i quan hagi llevat ho enfornem durant 10-15 minuts (segons el vostre forn).

El resultat és una massa flonja, suau i molt gustosa. D'aquelles que comences a menjar i no pararies! 

UUs desitjo que tingueu una molt bona Pasqua! Una abraçada ben forta! 

Comentaris

  1. Bon dia, Olga. Quan vaig veure la foto al IG, em va agradar molt la forma i ara comprove que la recepta no es gens complicada i no porta massa rent. No dubte que està bonísima i me la vaig a guardar perquè sóc de mones. Tinc publicada la que es fa al meu poble i no l'he tornat a fer però és que no ho puc ni fer, ni menjar tot. És el que té el que els fills s'independitzen.
    Una sort que hages trobat la recepta de nou.
    Per a mi millor sense farcir.
    Feliç Setmana Santa i Pasqua, malgrat tot, la cuina ens fa gaudir.
    Besets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marisa...amb força dies de retard responc el teu missatge...però és que el temps ja no em dona per tot el que jo voldria.
      La recepta estic convençuda que t'agradaria,és molt semblat a la que vosatres també teniu.
      La Pasqua va anar bé, vaig aprofitar per retrobar-me amb la família (distància i mascareta) i per fer mones.
      Una abraçada ben forta,
      Olga

      Elimina
  2. La guardaré i de ben segur que la faré, també m'agrada provar noves receptes!:=)MªAssumpció
    BONA PASQUA!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic convençudíssima de que t'agradarà i de que et quedarà...perfecta!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Ara que l’has publicat ja no caldrà buscar-la. Gràcies per recordar-nos-la!
    Jo aquest any no faré cap mona, he comprat ous d’una bona xocolata i a esperar tenir millor la ma per poder fer formes i decoracions.
    Si estéssim més a propet te n’encarregava una😉

    Bona Pasqua
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  4. Pero que bonita te quedo! Y seguro que riquisima!
    Besos y feliz pascua!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas gracias por tus palabras! Sí, es muy fina y está muy rica. Un dulce tradicional que no podemos olvidar.
      Besos,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!