AJOBLANCO DE CIRERES #losviernesreto



Aquests dies sembla que vaig "de reto en reto" a Instagram, oi? 

A part de que m'ho passo bé és una bona oportunitat per buscar inspiració i noves idees per fer noves receptes. 

La recepta que us presento avui és la que he preparat per #losviernesreto. Toca cuinar amb fruita! I quina fruita em va venir ganes de triar? Doncs...les cireres!

Tinc la sort de viure a la Ribera d'Ebre, una de les comarques que més fruita dolça produeix de Catalunya. Comptem amb dos pobles que destaquen: Benissanet i Miravet. El primer sobretot amb el préssec (organitzen la Fira de l'Auberge) i el segon amb la cirera (organitzen la Fira de la Cirera). 

Ara entrem a la temporada de preparar coques de cireres, molt típiques d'aquí...però ara em venia de gust fer un plat diferent. Com ja he tastat el gaspatxo de cireres, vaig pensar en fer un ajoblanco. I quina bona idea!!! 

La recepta original és l'última revista Thermomix, la del mes de maig. Jo li vaig fer algun canvi (augmentar ametlla i cireres i reduir pa, una mica menys d'oli,...). 

Vinga, us explico!

INGREDIENTS (6 racions, aprox): 

  • 80g de molla de pa de pagès del dia anterior
  • 400g d'aigua freda
  • 120g d'ametlles crues
  • 325g de cireres deshossades (i algunes més per decorar)
  • 1 all petit (podeu posar-ne 2, al vostre gust)
  • 1 cdta de sal 
  • 60g d'oli d'OVE
  • 100g de glassons (si ho fem amb Thermomix) 
  • 30g de vinagre de Jerez (o el que tingueu)
  • Un polsim de pebre mòlt per decorar 
PREPARACIÓ: 

1. En un bol pesem la molla de pa i 200g d'aigua. Reservem. 

2. Dins del got hi posem les ametlles, les cireres, l'all i la sal. Ho triturem tot durant 15 segons/Vel. // Si ho fem amb una batedora de braç ho posem al got i ho triturem a velocitat màxima. Serà millor tenir la precaució de trossejar les ametlles una mica o de passar-les per la picadora. 

3. Tot seguit incorporem la molla de pa i l'oli i ho triturem 15 segons/Vel.6 // Si ho triturem amb la batedora de braç ho fem a velocitat mitja, no tant fort. 

4. Finalment, afegim l'aigua, els glaçons i el vinagre i ho triturem 2 min./Vel.10. // Si ho triturem amb la batedora, afegim l'aigua freda i no hem de posar els glaçons. Ho triturem a velocitat alta fins que veiem que tot està ben triturat. 

5. Ho reservem a la nevera fins el moment de servir. Ha d'estar ben fred! Veureu com li canvia la textura respecte a quan està acabat de fer. 

6. Ho presentem en un bol ben bonic i l'empolvorem amb pebre mòlt (opcional). 

Ja veureu que bo és! Una manera diferent de menjar fruita! 

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!