AMANIDA DE COL BLANCA O "COLESLAW"

 


Fa unes setmanes vaig ser afortunada en un sorteig d'Instagram. Em va tocar un lot de verdures format per: tres bròcolis, una col-i-flor, dues safates de bimi, una bossa de col kale i una col blanca. 

Ha estat l'excusa perfecta per pensar receptes amb totes aquestes varietats de bròcolis i cols: saltejats, bullides i amb un toc de sofregit diferent i en amanida. 
Tot el que he fet m'ha agradat moltíssim però aquesta, al ser una amanida (i aquests últims dies de tanta calor s'han agraït moltíssim) m'ha agradat donar-li un paper especial. 
Va formar part d'un dinar fred d'un calorós diumenge: tomàquets farcits de brandada, amanida de patata i llagostins i amanida de col blanca o, com diuen els americans, coleslaw. 


Aquesta primera preparació és molt bàsica, ho reconec. A partir d'aquí aniré provant amb altres ingredients que em van anar suggerint el dia que la vaig publicar a Instagram. Ho dic perquè...m'ha agradat moltíssim i es queda! 

No m'enrotllo més i us explico! 

INGREDIENTS (la quantitat que necessiteu i a proporció que a vosaltres us agradi) : 
  • Col blanca
  • Pastanaga ratllada de pot en conserva 
  • Ou dur 
  • Cogombrets
  • Maionesa casolana 
PREPARACIÓ: 

1.- Tallem en juliana fina la col i la dipositem al bol o safata on vulguem presentar l'amanida. Afegim la pastanga ratllada.

2.- Trossegem els ous durs i tallem a rodanxes petites els cogombrets. Ho incorporem al bol o safata. 

3.- Afegim la maionesa i ho barregem tot molt ben barrejat. 

Si voleu, la podeu empolvorar amb una de pebre mòlt en el moment de presentar-la. 

I ja està! Veieu que senzilla de fer? Us animo a que la proveu! 
Jo, com us he dit abans, repetiré i li incorporaré altres ingredients. 






Comentaris

  1. Una bona proposta per fer amb la col...és amb el que vaig tenir més feina per fer recepta més o menys estiuenca.
    M'agrada.

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!