COC DE NECTARINA AL VI RANCI AMB PERLES DE XOCOLATA #OlivaSupermercats

 


Potser altres vegades us ho he dit...la nectarina és una de les meves fruites preferides de l'estiu. Totes m'agraden però per la nectarina i el préssec groc tinc una devoció especial. La seva textura, que no és tova, m'encanta...i ja no parlem de la seva dolçor i sabor. 



A Oliva Supermecats durant l'estiu trobem fruita dolça de la nostra comarca, la Ribera d'Ebre. Les que he utilitzat per fer la recepta que avui us presento són de Benissanet, un dels pobles més importants en la producció de fruita dolça. 

Vaig triar una recepta de Cookidoo i jo li vaig fer uns canvis adaptats als nostres productes i al meu gust: vaig substituir el vi d'Oporto i el licor d'ametlla per un vi ranci "del terreno", la mantega per oli de gira-sol, reduir sucre i en compte de pell de llimona ratlla vaig posar-hi pasta de vainilla. 


Les nectarines es posen a macerar amb vi ranci (o també es podria utilitzar una mistel·la). La recepta no ens diu què podem fer amb aquest vi una vegada ha finalitzat el procés de macerat i jo vaig optar per "reclicar-lo": vaig afegir unes cullerades de sucre i vaig fer una reducció que he utilitzat en amanides i altres postres. Bona idea, no? 



Vinga, no m'enrotllo més i us explico la recepta! 

INGREDIENTS: 
  • 700g de nectarines (aprox.)
  • 180g de vi ranci de les nostres cooperatives/cellers
  • 50g de sucre moré
  • 1 cdta de postres de pasta de vainilla 
  • 140g de sucre o 140g de sucre glass 
  • 50g d'oli de gira-sol
  • 3 ous
  • 1 iogurt natural o grec 
  • 50g de perles de xocolata
  • 1 sobre d'impulsor Royal (15g aprox)
  • Sucres glass per decorar 
PREPARACIÓ: 

1. Netegem, pelem les nectarines i retirem el pinyol. Les tallem a trossos fins i les posem a macerar amb 80g de vi ranci durant uns 30 minuts. 

2. Escalfem el forn a 170º i preparem el motlle. Jo he utilitzat un motlle rodó desmuntable (a la base he posat paper de forn i les parets les he untat amb mantega). 

3. Thermomix: Dins del got hi posem el sucre i el pulveritzem durant 15 segons/Vel.10. // Tradicional: no hem de fer res perquè tenim el sucre glass. 

4. Thermomix: Incorporem la resta del vi ranci, l'oli, la pasta de vainilla, els ous, el iogurt i les perles de xocolata. Ho barregem tot 10 segons/Vel.4. // Tradicional: en un bol barregem el sucre amb el vi ranci, l'oli, la pasta de vainilla, els ous i les perles de xocolata. Ho podem fer amb unes varetes manualment amb la batedora a velocitat suau. 

5. Thermomix: Ara és el moment d'incorporar farina i Royal i barrejar-ho 15 segons/Vel.4. // Tradicional: afegim la farina i el Royal a la massa i ho barregem suaument amb les varetes. Ho acabem de fer amb una espàtula. 

6. Thermomix: Incorporem una part de les nectarines (100g aprox) de les necetarines que tenim macerant i tornem a barrejar 10 segons/ Vel.4. // Tradicional: a la massa li afegim una part de les nectarines que tenim macerant i ho barregem suaument amb una espàtula, amb moviment envolvents. 

7. Aboquem la massa al motlle i col·loquem els trossets de nectarina (prèviament escorreguts) per sobre. 

8. Ho enfornem durant uns 45-50 minuts o fins que el testador surti net. Deixem reposar el coc uns 10 minuts abans de desemmotllar-lo. El deixem refredar sobre una reixeta. 

9. Abans de presentar-lo l'empolvorem amb sucre glass. 




Comentaris

  1. Quina mena de productes es fèien servir abans de l'arribada del sucre de les Amèriques?. La mel?.

    ResponElimina
  2. Que rico se ve tu pastel, me encanta!
    Besos

    ResponElimina
  3. oi oi oooooiiiiiiiii quina cosa més exquisida!!!!! Vaig tard i a deshora, com sempre però encara hi sóc a temps de fer-lo,heheh

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!